Sledujte Design portal take na:   Facebook Facebook Twitter Twitter Delicious Delicious YouTybe YouTube Vimeo Vimeo RSS ClánkyKrátké zprávyDiskuze

CBA

ČBA má nový logotyp

Ceská baseballová asociace predstavila nové logo, které vzeslo z verejné souteze, o které jsme pred casem na Design portálu informovali. Do soutěže se zapojilo 91 autorů, bylo zasláno přes 170 návrhu a vítezem se stal návrh Patrika Boreckého, který si muzete prohlédnout. Za zminku jeste stojí, ze v zadání souteze byla stanovena cástka maximálního financního plnení 15 000 Kc.

  • Martin Kalda
  • 08.12.09

Vítězný návrh autora Patrika Boreckého vybral výkonný výbor ČBA na doporučení odborné komise, která pracovala ve složení Tomáš Sýkora (předseda komise), Pavel Lahoda (grafik), Michal Pirgl (grafik), Jan Sommer (grafik), Bohuslav Roll (Kontrolní komise ČBA) František Přibyl (sekretariát ČBA).

 

Puvodní logo:

-

Nové logo:

-

Duvodová zpráva komise:

Komise doporučuje výkonnému výboru logotyp s evidenčním číslem 32. Na tomto návrhu se komise jednohlasně shodla. Důvody pro zvolení tohoto logotypu jsou tyto:

1. Logotyp je čitelný, graficky pochopitelný a dostatečně výrazný na všech médiích a ve všech rozměrech, kde se předpokládá jeho použití

2. Logotyp je moderní, unikátní, nezaměnitelný a originální, což umožňuje vybudovat ČBA jednoznačnou moderní grafickou image

3. Logotyp jednoznačně, nenásilně a graficky originálně propojuje zkratku organizace (ČBA) s typickým symbolem baseballu (míčem)

4. Logotyp je obsahově správný a to včetně poměru a tvaru švů s reálným baseballovým míčem

5. Logotyp bude – díky své originalitě – jednoznačně a nezaměnitelně identifikovat ČBA

6. Logotyp je moderní, graficky čistý a nadčasový

7. Logotyp je nejen příjemně decentní, což rozšiřuje možnosti jeho aplikace a i díky grafickému pojetí evokuje pohyb, což mu propůjčuje silnou dynamiku

8. Logotyp je lehce zapamatovatelný a reprodukovatelný

9. Logotyp je snadno (levně) vyrobitelný všemi signmakingovými technologiemi

Tomáš Sýkora předseda komise

Prectete si dalsí clánky v rubrice:
Loga

Autor clánku:
Martin Kalda

Anketa

Jak se nové logo líbí vám?

Líbí 26,02% 26%

Nelíbí 73,98% 74%

celkem 369 hlasu

Boboking

 | 29. cervenec. 2010, 23.59

Jsem sice laik, ale logo vypadá dost lacine a odflákle. Myslím, ze hlavní vinu nemá tvurce, ale ten kdo ho vybral. Dokavad nebude v komisích na výber loga aspon jeden "logo-profík" tak se kvalita v cr ani jinde na svete zlepsit nemuze. Chce si to odpustit managerskou a sekretárskou jesitnost a pripustit si, ze clovek nestací na vsechno sám.


Lee

kubatleos@seznam.cz | 15. duben. 2010, 15.38

Souhlasím se vsemi kritickými návrhy.. Respektuji práci grafiku a klobouk dolu pred jejich prací... ALE.. Toto je katastrofa!!


Lukás Fronc

dr_moreau@seznam.cz | 17. únor. 2010, 10.20

add 9) co se zrovna signmakeingu týce, zajímalo by me, jak se z folie bude tvorit postupný prechod doztracena...


johny

 | 07. leden. 2010, 15.32

jo a pepíku myslím ze se na dresy dnes jiz moc nevysíva. :) to jen tak BTW


johny

 | 07. leden. 2010, 15.30

Já si naopak myslím ze logo je dynamické a docela povedené, jestli to mel hotové za 5 minut tak je to jen a jen jeho vec a za 5 minut mít 15 litru si myslím solidní výdelek.
Tak prosím prestante háze spínu a kouknete do svých portfolii taky se tam imho dají najít docela hnusy. Howk

PS:kdyby to vyhrálo treba vase logo tak by tady bylo stejne tak tolik negativních komentu, hold ceská zavíst je svine.


Pepa Vích

 | 17. prosinec. 2009, 10.17

Google - Obrázky - BASEBALL - Hledat - Kopírovat - Vlozit - Zivá vektorizace + Text = 5 minut :-(

Zcela souhlasím s "Logo se nedá pouzívat na plose mensí 5 x 5 cm" a nedovedu si predstavit ani to vysívání na dresy hrácu.


monca

monique.r@seznam.cz | 15. prosinec. 2009, 11.19

logo je odflaknute


Dan

adamancz@seznam.cz | 13. prosinec. 2009, 23.32

WTF??? Tohle logo popírá veskerý základní pravidla kvalitního a profesionálního logotypu... Ale co, lobby byla zase asi jednou mocnejsí nez kvalita...


 | 12. prosinec. 2009, 23.36

fakt príserne spracovanie a uplne nezmyselne napajanie pismen na sev


Johny

martin.graphic.cz@gmail.com | 12. prosinec. 2009, 14.50

Nápad tam je, propojení C a a s sitím je ci odfláklé, ale smysl má....
Nelíbí se mi celkove levný dojem a to mizení koncu mícku je desné....
Takze 5/10, dobrý nápad zabitý levným zpracováním....


Viper

zmije@post.cz | 10. prosinec. 2009, 11.23

Na strankach CBA se objevil manual tohoto loga http://www.baseball.cz/modules.php?op=modload&name=download&file=index&d_op=viewdownload&cid=15

Zde jsou i varianty pro vysiti, tedy logo bez prechodu, tedy vlastne jine logo a BW variany.


Aldus

 | 10. prosinec. 2009, 11.04

Supr. Kdyz opomenu prílis obycejnou typografii (o její kompozici v rámci celku ani nemluve) a docela nehezké nepropracované detaily, tak na me logo pusobí velmi sveze. Prestoze pouzití mícku je ta nejbanálnejsí idea, tak je zpracovaná neobvykle a nevadí mi ani, ze není logo moc kompaktní.

Je to mnohem lepsí nez se tu píse a presto, ze se logu dá vytknout spousta formálních nedostatku tak výsledný dojem je (alespon pro me) velmi príjemný a dobrý.


daniel

danbar@seznam.cz | 10. prosinec. 2009, 09.45

Zustává nad tím rozum stát. Logo je prakticky nepouzitelné, hlavne v minimálních rozmerech (napr. v záhlaví dopisu atd.). Jinak souhlas s argumentací ostatních, netreba to vsechno opakovat. Zajímalo by mne, cím se ziví vsichni ti grafici v porote, kdyz nejen ze nedokázou navrhnout neco rozumejsího a kvalitnejsího sami, ale navíc nedokázou solidní logo ani poznat.


Jaroslav Stehlík

stehlik@jaroslavstehlik.com | 09. prosinec. 2009, 21.22

:) Podle mne tu není o cem diskutovat :)
Práce je to príserná, Logo se nedá pouzívat na plose mensí 5 x 5 cm aniz by se vám jednotlivé dekorativní prvky nezacaly slévat dohromady. Logo je nepouzitelné pro razbu, mono tisk a jiné techniky vyzadující bud jednu barvu nebo jednoduchý tvar. Prechody jsou opravdu zbytecné. Nápad je to vskutku prudce originální a provedení svedcí o absenci umu pri práci s krivkami a trosku cit pro typo :-) inu mají co chteli a ocividne spokojenost na obou stranách. Takový klient si pak nezaslouzí lepsí logo :D


Buchták

josef.vokner@gmail.com | 09. prosinec. 2009, 19.01

Nechápu... jak je v tomto logu splneno zadání souteze: 1.1. logotyp musí jasne anoncovat, ze patrí celonárodnímu subjektu, který organizuje baseballové aktivity

Nehlede na to, ze by me zajímalo splnení i bodu 1.4. logotyp musí obsahovat písmena "CBA" v ceské verzi a CBA v anglické verzi... v anglické verzi proste vynechají napojení na sev?

Uff... uz si ani nevzpomínám kdy která soutez na logotyp nebo brand ci identitu skoncila opravdu kvalitní prací.


Michal Feltl

www.czgrafika.cz | 09. prosinec. 2009, 16.43

Výber je dle mého názoru spatný, i kdyz na druhou stranu za tu smesnou cástku. Je cena odpovídající kvalite.


lucie

schwarz | 09. prosinec. 2009, 16.35

Prikláním se k tem, kterým se logo nelíbí at uz tím co zobrazuje, proporcema, zpracováním...bohuzel jak ríkal Martin- nevideli jsme ho "akci" a také jsme nevideli z ceho porota vybírala.
Jediné opravdu pozitivum je, ze je lepsí nez to predchozí, ale to je pro nový logotyp opravdu málo.


Tomás

 | 09. prosinec. 2009, 15.45

Ale ted ciste vázne, jedna vec mne stále malinko vrtá hlavou. V zadání souteze byla podmínka poslat logo v barevné a cb variante, jelikoz jsem byl pri otvírání obálek, podle mého názoru, 99% procent návrhu nesplnovalo cb variantu, predseda komise, me ujistil, ze je to v porádku, ze bylo mysleno stupne sedi, ale podle mého názoru to v porádku není a z tohoto hlediska lze verdikt poroty snadno napadnout. CB proste není to samé co stupne sedi. Prevést logo do stupní sedi umí kazdý ale udelat logo tak, aby vypadalo pekne jak barevne, tak v CB proste zas tak snadné není a o to hlavne jde...


PetaN I www.urviho.cz

 | 09. prosinec. 2009, 11.17

Ze by to bylo logo motokrosové komunity? Na první pohled jsem v tom poznal stopy od pneumatik :)


lh

 | 09. prosinec. 2009, 11.03

ja mam veliky problem s proporcemi loga. micek vs. cba vs. napis dole. Tohle logo se nepovedlo.


Monika Beitlová

mo@modesign.cz | 09. prosinec. 2009, 10.58

Já si nemuzu pomoct, ale me to pripadá proste obludné, prílis preplácané, svy s nápisem naprosto násilne spojené a prechod se vubec nehodí, tot muj názor...


davidkotulan

david_kotulan@seznam.cz | 09. prosinec. 2009, 10.45

Tak tohle jsem taky moc necekal, hlavne nekteré ty tkanicky mohl opravit na rovné cesty a né je nechat podle traceru. Taky jsem vytvoril dva návrhy logotypu CBA, ikdyz jsem je neposlal, http://www.mobojobo.cz/users/kaza/


Premysl Aubrecht

iam@premysl-aubrecht.com | 09. prosinec. 2009, 03.34

naprosty souhlas s Meelou..

btw argumenty jsou celkem usmevny :)


ente

 | 09. prosinec. 2009, 01.10

nechci nikoho urázet, ale tohle vypadá na CorelDesign = Stupiddesigner vytvorí neco pro lidi, kterí rozhodují o necem, cemu nerozumí. Lidi noste sebou sácky na zvracení, protoze az tohle logo nekde uvidíte , tak je bez problému naplníte.


Tomás

 | 08. prosinec. 2009, 21.45

Typická ceská povaha, hlavne vsechno co nejlevneji, kvalita je az druhotná, né-li ta poslední, zálezitost...kdypak si ceské firmy, instituce, asociace atp. uvedomí, ze kvalitní logotyp a vubec brand, identita musí být v tom nejideálnejsím prípade neco, z ceho se kazdý, který to vidí, musí posadit na prdel...vymyslet takový brand a realizovat není proste levná zálezitost, má nekolik vývojových stádií, ale pokud je opravdu kvalitní, splní svuj úcel a lidé si ho budou dobre pamatovat...

1. odkdy je baseballový mícek typickým symbolem baseballu? co softball, mícek je taky sitý, je jedno, ze má jiné parametry, pro laika vypadá naprosto stejne...
2. cb varianta musí být naprosto príserná - neprehledná
3. Pouzitý font se tam vubec nehod
4. prechody jsou sice v soucasné dobe moderní, ale musí se umet pouzít

Záverem jedno pozitivum, logotyp je rozhodne lepsí, nez ten puvodní....


NickZipper

 | 08. prosinec. 2009, 20.24

totall bullshit


Rejpal

 | 08. prosinec. 2009, 20.04

Celé je to dost vtipné, ale bod c.9 snad ani nemuze p. Sýkora myslet vázne:

9. Logotyp je snadno (levne) vyrobitelny vsemi signmakingovymi technologiemi


choro

 | 08. prosinec. 2009, 17.13

nelíbí se mi...prechod do stracena se nehodí....je to jen muj názor a nechci pomlouvat necí práci...


Martin Kalda

info@kalda.cz | 08. prosinec. 2009, 16.46

Hodnotit logo bez toho, abychom mohli videt zbytek vizualni identity je tezka prace. Nicmene osobne me tohle logo neoslovilo ... napojeni na svy v baseballovem micku nepusobi prijemne a navic si vubec nemyslim ze logo Ceske baseballove asociace musi mit v logu baseballovy micek, stejne jako Dell nemusi mit v logu pocitac a Ikea skrin :)


Meela

meela@dlb.cz | 08. prosinec. 2009, 15.10

Nápad mi prijde v pohode. Grafickým zpracováním si ale uz tak moc jistý nejsem. Mozná by napomohlo videt, jak logo funguje na merkantiliích a reklamních materiálech. Spodního nápisu, který k logu patrí bych si na první pohled nevsimnul - prijde mi, ze autor nevedel, jak s ním nalozit. Myslím si, ze by z tohoto nápadu sel "vyrobit" minimalistictejsí logotyp, který by byl více citelnejsí. Svy mícku mi prijdou dobré, ale namísto onech prechodu bych ho dotáhnul do konce a na prechody se vykaslal. Ony duvodové argumenty mi prijdou dost laické a ocekávatelné. :-)


Pridejte Vás názor


Anketa

Pruzkum ctenáru Design portálu: Jste muz nebo zena?

Muz 57,97% 58%

Zena 42,03% 42%

celkem 138 hlasu

 


 
Add to Google
 
Pridej na Seznam
 
Pridej na Seznam