Sledujte Design portal take na:   Facebook Facebook Twitter Twitter Delicious Delicious YouTybe YouTube Vimeo Vimeo RSS ClánkyKrátké zprávyDiskuze


 
Prazské jaro

Prazské jaro… Typografické…

Sdílet Tzv. tendruje se vsechno a porád. Nedávno se nase agentura zúcastnila tendru na nový vizuální styl Ceské filharmonie. Musím ríci, ze to byla moc krásná práce a svet hudby skrývá v sobe opravdu spoustu kreativních prístupu, jak hudbu vyjádrit.

  • Lucie Schwarz
  • 21.04.10

Prazské jaro

Proto mne také zaujal vizuální styl letosního hudebního festivalu Prazské jaro od Studia Najbrt. Bohuzel to není z duvodu pozitivních, ac jsem velkým milovníkem typografie, ale práve naopak. Jednoduchý koncept zalozený na „zhudebnení plakátu“ dle mého nekoresponduje s hudebním festivalem. Ano, chvályhodná je úcta tvurcu k logotypu Frantiska Muziky, a to, ze navázali na jeho„f“ zvoleným fontem Chronicle, ale to je dle mého málo. Zdá se mi, ze je to pokus o to, být za kazdou cenu jiný.

Prazské jaro

Ta /dáá da dáá da / dáá da dáá/ dááá dáá da/ dááááá da / dááá dáá da/ dáá da dáá da / dááá dáá da / dáááááá......

Poznali jste? Ne? Tak tohle je klícový „vizuál“ - logo celé kampane. Klícová skladba Má vlast Bedricha Smetany, která kazdý rok zahajuje festival.

V porote tendru zasedly osobnosti ceského grafického designu (Petr Babák, Karel Haloun, Alan Záruba ci Rostislav Vanek). Vsech si opravdu vázím, ale presto se zde nemuzu zbavit dojmu, ze se prílis zahledeli do modrobílých návrhu, do krásy fontu a na hudbu a na návstevníky, zejména zahranicní, ci milovníky hudby zapomneli.

Prazské jaro

Prazské jaro

Prazské jaro

Prazské jaro

Prectete si dalsí clánky v rubrice:
Loga

Autor clánku:
Lucie Schwarz

Anketa

Je tento typografický koncept vhodný pro Prazské jaro?

Ano 70,33% 70%

Ne 29,67% 30%

celkem 209 hlasu

ClareEnglish23

saraward@mail333.com | 08. zárí. 2010, 01.46

I took 1 st <a href="http://bestfinance-blog.com/topics/home-loans">home loans</a> when I was very young and it aided my business a lot. Nevertheless, I require the college loan again.


Anna_Designbox/www.designbox.cz

afrajtova@centrum.cz | 12. kveten. 2010, 10.11

Mne to ohromne pobavilo, Vltavu jsem poznala hned a navíc me to i bavilo lustit celé dál. Také mám k Najbrtovcum urcité výhrady, ale tohle je zrovna vtipné.


jana

kjana@centrum.cz | 11. kveten. 2010, 00.16

vsechny ty vyhrady chapu, ale mne se to proste fakt libi:)


Vasek Kokes

vasek90@volny.cz | 01. kveten. 2010, 17.49

Já si myslím, ze je to dobre zacílené, protoze svuj trvalý okruh návstevníku Prazské jaro jiz dávnomá a proto se muze zamerit a oslovení nových potencionálních návstevníku. Kdyz kouknete do programu, tak ta cílenost na mladsí generacije zrejmá i tam. A dle mého je to dobre, vzdyt Prazské jaro není snobskou akcí pro luxusní spolecnost, uz proto, ze vázná hudba aké není apriory snobská.


 | 28. duben. 2010, 12.59

Vizuál nového CD pro Dádu Patrasovou ano, vizuál pro Prazské jaro rozhodne ne !


 | 28. duben. 2010, 12.56

Naprosto souhlasím, design jen pro design, reklama na grafika ne na festival. Také mohlo být Na, ná, ná, Najbrt...


Marek Prchal

marek.prchal@cityrat.cz | 28. duben. 2010, 10.11

Vizuál podle mne nefunguje, protoze na nem není nic - krome textu, který na první dobrou nikomu nesepne.


ente

 | 26. duben. 2010, 21.15

modrá je hro/ hro/ zne nud/nud/ ná. Wiedererkennungswert je dobrý, ale nápad je tak trocken nudný.


Tomás Ledba

tomas.ledba@gmail.com | 26. duben. 2010, 01.17

Myslím, ze to je dobré. Já si toho vsimnul okamzite a pokud se PJ snazí nalákat nové návstevníky.. tohle je cesta..


---

 | 23. duben. 2010, 21.01

http://www.gorila.sk/product/1449 Ktore finalove boli autorkyne prace?


Michal Malina:.

 | 23. duben. 2010, 18.30

Ta /dáá da dáá da / dáá ... me baví


Michal Malina:.

 | 23. duben. 2010, 18.28

ehm :)

http://www.youtube.com/watch?v=UUyn07rws78


lucie

schwarz@email.cz | 23. duben. 2010, 13.55

http://www.youtube.com/watch?v=QDXaW8lfjKk


lucie

schwarz@email.cz | 23. duben. 2010, 13.48

Dekuji vsem za názory!
krásný vikend


---

 | 22. duben. 2010, 20.03

Pavel a co tento napad: http://spravy.pravda.sk/fica-prerabaju-na-monstrum-d0q-/sk-volby.asp?c=A100422_122933_sk_domace_p29 myslis, ze je to dobra identita? Oslovi cielovu skupinu a ta jej porozumie bez zdlhaveho lustenia? ;-)


Pavel Stencl

pavel@stencl.biz | 22. duben. 2010, 17.26

Studio Najbrt má proste svuj osobitý styl, kterým se snazí oslovit verejnost. Myslím vsak, ze v tomto prípade zalostne selhali. Kdo má v dnesní dobe cas vystávat nekolik minut u plakátu a lustit jeho význam. Neríkám, ze nápad je to spatný, ale v tomto prípade nevhodný.
A jeste jeden postreh. Kdyz jsem tento plakát jen tak letmo zahlédl poprvé, myslel jsem si, ze se jedná o reklamu se sexuálním podtextem. Proste jsem mladý a pod výrazem TA DÁ si predstavím trochu neco jiného nez hudbu :-)


---

 | 22. duben. 2010, 15.39

spytam sa Armina ci by to nepostol na Brand New? ;-)


Klára

kootchie@seznam.cz | 22. duben. 2010, 12.30

Vizuální koncept mi pripadá az prílis zahledený do sebe a poukazuje na prehnané sebevedomí tvurce co se týká "nového prístupu" k tvorení plakátu. Nevidím tam empatii vuci divákum jako takovým a o tech by to preci melo být na 1. míste. Myslím, ze zde tvurce zaujal jednostranný pohled - nechal se unést svoji myslenkou. Nápad je to sice originální, ale nekdy je originalita prílis konceptuální...je dulezité mít schopnost rozpoznat tu hranici - do jaké míry je schopen divák okamzite ve svém mozku zaregovat na vizuální vjem a kde si uz musí trochu lámat hlavu. Myslím, ze jde i o diskuzi s hudebníky samotnými, kterí na jaru hrají, tak s milovníky hudby ... pokud ovsem není grafik sám tím nadsencem :o)
Pri pohledu na plakát me nenapadla hudba, ale spíse divadelní predstavení ... spíse jsem vubec nevedela, co to vlastne je :o)) Pak, kdyz jsem si precetla popisek "Prazské jaro", tak mi to sice doslo, ale zahltily me rozpaky, smísené s trochou nadsením, ze i tak "jiný" plakát na PJ muze prorazit.


Lukás Veverka | www.parasite.cz

 | 22. duben. 2010, 11.38

Uz jen to, ze se o tom diskutuje tady, a jinde, co to Tá/dadááá da dá znamená, dokazuje, ze to uplne spatné není.
Naopak. Funguje to. A hlavne je to systém na kterým se dá stavet. Je to gut.


Martin Fujak

 | 22. duben. 2010, 10.48

Normálne bych napsal prekonceptováno :) Je fakt, ze komunikace nebude fungovat na klasické návstevníky, ALE pro ne Prazské jaro zas takové halo nepotrebuje. Naopak, klasická hudba se v dnesní dobe snazí vymanit z suplíku "pro seniory" a snazí se nalákat i mladsí generaci. V tom mi prijde zmínený koncept trefný a snad i funkcní.


Miloslav Nosovský

meela@dlb.cz | 22. duben. 2010, 09.20

Nápad je to urcite fajn, ale z hlediska reklamního(paklize chceme zaujmout cílovou) skupinu to podle mého názoru fungovat nebude a nefunguje. Ano, vizuálne je to neprehlédnutelné, ale to je vse. Dokud si clovek neprecte, ze jde o mou vlast, nikdy mu to nedojde. A pokud, ne na první doboru. Na jedoucí tramvaji, na A3 letáku v tresoucí se MHD... Nikde nemá divák moznost té nápovedy. Maximálne na CLV, a to by ho muselo hooodne zaujmout, aby sel k nemu a cetl vse. Zkrátka myslím si ze ten, kdo nevnímá typografii jako moznost dát textu i nejaký nápad to proste nechytí. Tot muj názor, ale co cech, to muzikant :-)


Martin Matera

matera.m@seznam.cz | 22. duben. 2010, 08.22

Nápad je pecka, fakt originální, ale vizuálne je to slabé.


Katka Pekná

 | 21. duben. 2010, 14.17

omlouvám se, omylem jsem odeslala bez podpisu - hlásím se tedy k príspevku níze.


 | 21. duben. 2010, 14.11

Me to prijde dobré. V ulicích Prahy, prehlcené inzercí, me pred pár dny práve tento vizuál zaujal a okamzite ve me evokoval hudbu (ne zrovna Mou vlast, ale hudba jako taková tam byla urcite). Naopak mi to prislo hravé a originální a myslím, ze by to mohlo k takovému molochu, jako je tradicní Prazské jaro, pritáhnou pozornost i mladsích lidí (urcite líp nez nejaké klisovité houslové klíce a reprodukce zazloutlých portrétu starých mistru).


Martin Kalda

info@kalda.cz | 21. duben. 2010, 11.45

Zijeme v dobe, kdy se da s trochou nadsazky rict, ze kazde logo a identita muze byt narcena z plagiatorstvi, protoze se uz minimalne desetkrat objevila ruzne po celem svete, vetsinou aniz by o tom sami autori vubec tusili. Z tohoto pohledu hodnotim tento vizualni styl jako originalni a dobry.

Druha vec je samotny prinos pro akci. Tam uz bych si tak jisty nebyl. Ona ale dalsi otazka by byla, jaky prinos by melo logo s nejakymi hezkymi kudrlinkami, ktere by byli obecne dobre prijimany.

Mozna ty loga jen zbytecne precenujeme :)


Miloslav Nosovský

meela@dlb.cz | 21. duben. 2010, 11.16

Lucie, souhlasím. Ten, kdo se zajímá o design tuto myslenku asi napotretí chytne, nicméne cílová skupina je úplne nekde jinde. Nápad dobrý, ale prínos festivalu zádný.


Pridejte Vás názor


Anketa

Pruzkum ctenáru Design portálu: Jste muz nebo zena?

Muz 54,56% 55%

Zena 45,44% 45%

celkem 482 hlasu

 


 
Add to Google
 
Pridej na Seznam
 
Pridej na Seznam