-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Logo České ragby, které je součástí nové vizuální identity České rugbyové unie, získalo ocenění v mezinárodní soutěži Brand New Awards. Tuto soutěž vyhlašuje uznávaná společnost UnderConsideration z amerického Austinu, jejímž cílem je podpora kvalitního designu kdekoli na světě.
V porotě soutěže Brand New Awards, která se soustřeďuje právě na tvorbu vizuální identity firem a organizací, zasedají jak respektovaní profesionálové z oboru, tak zástupci klientů. V hodnocení se přihlíží i k praktické aplikaci log a korporátní a vizuální identity. Autorem celé nové vizuální identity ČSRU je Lumír Kajnar, celý projekt vznikl pod křídly agentury Konektor a získal již bronzového Louskáčka v kategorii Design.
Původní logo
Nové logo
Do 6. dubna posílali své návrhy tvůrci log a korporátní identity z celého světa. Byl to první ročník soutěže, která se snažila v mnoha ohledech přijít s novými způsoby organizace. Pořadatelé nejdříve konzultovali formou anket s návštěvníky stránek Brand New soutěžní kategorie a ideální výše přihlašovacích poplatků, na základě kterých vzešlo 5 kategorií: logo, animace loga, základní aplikace identity, souhrnný program identity a grafický manuál, to vše dělené na část pro profesionály a studenty.
Oproti ostatním obdobným soutěžím byly velmi příjemné i poplatky pro profesionální grafiky 40 – 80$, pro studenty 30 – 60$. Netradiční ocenění čekalo i samotné vítěze. Hlavní vítěz Best of Show totiž nezískal žádnou trofej nebo finanční částku, ale možnost jmenovat charitativní organizaci, které bude jeho jménem zaslán příspěvek 3.000$ přímo z účtu pořadatele. Ostatní vítězové se dočkají otištění své práce v knize a iPadové publikaci, která má ambice každý rok takto prezentovat to nejlepší z designu korporátní identity.
Celá akce stojí na otevřenosti a důvěře, což dokazuje i obsáhlý formulář, který se musel při přihlašování vyplnit. Organizátoři se velmi zajímali o vytýčený zaměr a průběh tvorby identity, vyjádření klienta a popis, jak mu nová identita pomohla naplnit cíle.
13. dubna byli oznámeni vítězové. Hlavním vítězem se stala práce studia Wollf Olins: jednotný vizuální styl pro Mathaf, arabské muzeum moderního umění. V kategorii Logo bojovalo o umístění 288 návrhů. Logo Českého ragby od Lumíra Kajnara se objevilo mezi nimi.
Detailní informace o průběhu soutěže jsou na stránkách Brand New.
Zdroj a foto:
Lumír Kajnar
05.05.11