Logo

Studio Touch Branding redesignovalo logo i čtvrtletník Aspen Institute Central Europe

Jak se vám líbí?
  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.33 (9 hlasů)

Aspen Institute Central Europe — partner mezinárodní sítě Aspen Institute představil nové logo, vizuální styl a také redesign čtvrtletníku Aspen Review.  Zatímco nové logo Aspenu se více odkazuje ke globálnímu partnerství aspenských institutů, vizuální identita podtrhuje hodnoty Aspenu: „Motiv rastrování odkazuje k prolínání názorů, myšlenkových proudů i oborů tak, že vzniká něco nového, něco společného. Identita podtrhuje ambici vytvářet prostor pro diskuzi a střet názorů, ve kterém se objevují nové souvislosti, nápady či iniciativy a přispívat k podpoře otevřené, demokratické společnosti,“ uvádí Jenda Žáček, manažer komunikace Aspenu, který rebranding řídil.

Kreativní část vznikala ve spolupráci se studiem Touch Branding Aleše Mičky a Martina Marušince.

Vizuální styl  pracuje spíše s principem rastrů, který výsledný vizuální dojem společně s typografií utváří. Princip zároveň zůstává velmi variabilní, otevřený a kreativní pro další práci a zároveň je jasně rozpoznatelný.

„Při vzniku vizuálního stylu jsme se odrazili primárně od podoby Aspen Review – právě to je totiž jedním z nejhmatatelnějších prvků redesignu. Na něm se modelovala celá identita,“ popisuje Žáček.

Aspen Review je čtvrtletník, do kterého přispívají myslitelé a autoři ze střední Evropy i celého světa. Zakládá si na tom, že si v něm můžete přečíst rozdílné názory od lidí z různých myšlenkových proudů, kteří by se neměli jindy možnost potkat.

„To je důvodem, proč jsme celou identitu tvořili právě na Aspen Review, to prolínání je typicky Aspenské.“

TouchBranding pro Aspen připravilo celou identitu, využití písem, merkantilní tiskoviny, branding eventů a drobný merchandise. Jako hlavní font pro značku i Aspen Review navrhli patkový, až novinově archaický, Noe Display Black, s doplňkovými bezpatkově kontrastujícími Sharp Sans 2 Bold a Lyon Text Regular.

V rámci nové vizuální identity vznikají i další aplikace: sešity a bloky z dílny Papelote nebo nový web včetně elektronické verze Aspen.Review od manGoweb. I zde je patrný odkaz k celkové identitě, která dobře drží pohromadě. Rebranding lze celkově označit za dobře odvedený jak po stránce vizuální, aplikace i celkového vedení a strategie značky.

Aspen Institute Central Europe je obecně prospěšná společnost se sídlem v Praze, od roku 2012 je středoevropským partnerem globální sítě Aspen Institute. Identitu pro tehdejší Aspen Institute Prague připravilo studio Kafka Design.

Zdroj a foto: aspeninstitutece.org