MgA. Miroslav Roubíček je jeden dvou zakládajících členů studia Colmo. Miroslav je absolvent VŠUP, ateliéru Písmo a typografie, nejdříve u profesora Jana Solpery a později u Františka Štorma. Studoval i na Design Academy Eindhoven. Spolupracoval s agenturami Saatchi&Saatchi a Young&Rubicam, kde pracoval jako art director. Získal ocenění Louskáček 2004, Fresh Design Awards Miami 2005, The London Design Festival 2006 a vystavoval na Designblok 2006, jeho diplomová práce Prague Metro visela v Galerii Kioko Amsterdam.
Od roku 2004 vede svůj vlastní projekt Otherway, kde je k vidění jak jeho diplomová práce, tak i další práce z VŠUP a reklamních agentur. V roce 2008 společně s Markétou Hanzalovou založili studio Colmo. Kromě značek a firemních vizuálních stylů se zaměřují na design výstav, festivalů, časopisů, knih a další projekty převážně pro kulturní instituce (např. Český rozhlas, Národní muzeum, Česká centra, Institut umění nebo Židovské muzeum v Praze).
Miroslav vybral ze svého portfolia tyto tři projekty, ke kterým napsal krátké vysvětlení:
Comtech
Redesign firemní identity
Zajímavé na tomto projektu bylo, že se identita nevytvářela odděleně od klienta v grafickém studiu, ale naopak na kreativních sezeních s užším vedením agentury. Klient tak měl možnost svou identitu lépe pochopit a identifikovat se s ní. I díky tomu se prosadil poměrně zajímavý koncept, kdy se nevytvářelo logo a jeden všude se opakující grafický motiv, ale jakýsi komunikativní vizuální styl.
Jelikož se Comtech se specializuje na české značky, bylo jasné, že nová identita by měla toto zohlednit. Vycházeli jsme z toho, že dobrá brandingová agentura zná tajemství úspěchu značek na trhu a aplikuje jej pro svoje klienty.
Vznikla tak vlastní tabulka asi třiceti prvků, jakási reminiscence na Mendělejevovu tabulku prvků, pojatá ve sterilně chemickém designu. Zkratky prvků jako „Ip – Idea první či Db -Dobrý brief“ jsou základním identifikačním prvkem identity. Identita se bude aplikovat i do nových prostor agentury Comtech, kde na jejím základě vznikne nový orientační systém.
Dále kódujeme aktivní formuláře briefů a timesheetů – prostě interní materiály, které musí paralelně navázat na novou identitu.
Libenský / Brychtová
Kniha a aukční výsledky
Kniha je součástí jednoho aukčního projektu. Na knize vybraných prací Stanislava Libenského a Jaroslavy Brychtové v tuto chvíli probíhají v knihárně dokončovací práce.
Zadavatel mi dal při výrobě této knihy naprosto volnou ruku, takže jsem mohl svobodně pracovat s prostorem pro prezentaci prací autorské dvojice Libenský – Brychtová. Jednou z hlavních prezentovaných prací je Oheň a sklo. Je tedy jasné, že kombinace červené a černé je na místě.
Koncepce knihy je nezatížená spoustou vysvětlovacího textu, je spíše vizuální a typografie má za cíl nenuceně, ale zcela jasně provést čtenáře tematikou sklářského umění Stanislava Libenského a Jaroslavy Brychtové.
Josef a František Seidelovi / Český Krumlov objektivem moderní historie:
Putovní fotografická výstava Českých center
Společně s architektem Miro Neckářem jsme měli za úkol vymyslet výstavu, která bude putovat po Českých centrech a vzhledem k různorodosti prostoru bude i vysoce variabilní, co se týče stěhování, skladování a sestavení.
Stejně jako Josef Seidel putoval po okolí Českého Krumlova a fotil ze svého přenosného ateliéru, tak i my jsme tuto výstavu pojali jako přenosný „ateliér“. Vznikla pak originální konstrukce připomínající fotografické stojany a na nich uchycená potištěná plátna přibližující fotografie Českokrumlovska od Josefa a Františka Seidelových.
Konstrukce dovoluje modifikovat plátna do jednotlivých modulů i do velkých celků podle prostoru. Jednotlivé výstavy jsou tak vlastně originální. Nyní má výstava za sebou úspěšné uvedení v Mnichově a ve Vídni.
15.12.10