Nová vlna 3D logotypů nabývá na síle. Ke společnostem jako Vodafone, AT&T, Sony Ericsson se koncem loňského roku přidala také společnost Xerox, která představila svoje nové 3D logo. Jedná se o svěží vítr anebo slepou vývojouvou větev? Na názor jsme se zeptali člena Unie grafického designu Libora Klečka z Mowshe. Hlasujte také vy, jak se vám nové logo líbí.
Autorem nového loga společnosti Xerox je Interbrand:
Staré logo pochází od společnosti Chermayeff & Geismar
Ukázka 3D logotypů. Jak se vám líbí? Hlasujte pod článkem
Li6or Kleček, directiv creator mowshe, člen Unie grafického designu:
O chystaném novém Základ pro značku firmy Xerox, tak jak jsme ji do nedavné doby znali, vytvořila firma Chermayeff & Geismar v roce 1961. Vzhledem k tomu, že značka vydržela s drobnými obměnami až do roku 2007 troufám si tvrdit, že autor/autoři odvedli dobrou práci.
Značka byla z písmen, která tvarem odkazují na písma té doby (např. písmo Optima od Hermanna Zapfa z roku 1958). Přesto nemám pocit, že by značka působila zastarale či nemoderně. Navíc kombinace značky s digitalně „rozbitým“ písmenem „X“, které se začalo používat kolem roku 1994, potvrdilo můj pocit, že existuje cesta jak značku modernizovat a zároveň zachovat původní tvar značky jako symbol kontinuity a tradice.
Současný redesign značky Xerox od firmy Interbrand nepovažuji za šťastný ze dvou důvodů:
1/ zvolený font je tvarově i barevně velmi blízký firmám, které podnikají v podobném oboru a tím se snižuje odlišitelnost značky a výrobků firmy od konkurence.
2/ plastický efekt u značek je již za svým zenitem a firma za jakou Xerox považuji, by měla být tvůrcem nových trendů. Tedy přicházet s novými nápady a ne lacině napodobovat.
Nechci být špatným prorokem, ale obávám se, že do 2–3 let uslyšíme znovu o redesignu značky, nebo v horším případě o úpadku firmy, se kterou se tak krásně „xeroxovalo“.
Zdroj:
Brand New
Interbrand
Chermayeff & Geismar
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/xerox-nove-logo.html
13.02.08