Služba YouTube šíří po celém světě originální videa, informace a inspiraci. Miliardy lidí sledují a sdílí výtvory malých i velkých tvůrců a inzerentů. Nové logo ve výrazně červené barvě přímo vybízí ke kliknutí a spuštění dalších ještě nezhlédnutých záběrů a filmů. Není pochyb o tom, že i s novou tváří bude YouTube dále zpříjemňovat čas strávený u displejů a že bude dále útočit na otázku autorských práv a cenzury.
O YouTube
Největší internetový server pro videosoubory založili v únoru 2005 tři zaměstnanci PayPalu. Následující rok byl zakoupen společností Google asi za 37 miliard Kč, v současné době má 54 jazykových verzí. Od 9. 10. 2008 má YouTube i českou verzi.
Úspěšný Čech v Americe a šéf obsahu YouTube Robert Kyncl říká, že celosvětově sleduje YouTube na mobilních zařízeních 30 % diváků a jsou i země, jako například Jižní Korea a některé arabské státy, kde je to přes 50 %. Přesto nemá ambice nahradit televizi, podle Roberta Kyncla je to lákavý doplněk, který patří do kapsy a dává prostor tvořivému internetovému publiku.
Původní logo
Logo YouTube se v průběhu let příliš nezměnilo. Dlouho používaný nápis částečně uzavřený v červené bublině jen přišel o některé ze svých lesků.
Starší verze loga YouTube, zdroj: wikimedia.org
Současná verze loga YouTube, zdroj: youtube.com
Redesign nebo jen alternativa?
Nová podoba loga YouTube je ukázkou vizuální jednoduchosti a propracovanosti. Kombinace nenáročné typografie, minimálního stínování a signální červené barvy splňují současné požadavky na internetovou grafiku. Okénko uprostřed rumělkové plochy ve tvaru obrazovky upozorňuje na trojúhelník uprostřed – tlačítko Play.
Logo už můžete najít v ikonkách na Androidu a iOS, nově také v profilech na sociálních sítích YouTube (Facebook, Twitter). Zástupci Googlu ale uvedli pro The Verge, že na webu se logo měnit nebude. Tradiční You a v bublině schované Tube zatím zůstane.
Možná zatím v YouTube nechtějí být spojováni jen s plochým červenobílým symbolem přehrávání…
Nové logo a pattern, zdroj: facebook.com
Pro zajímavost
Přeskakování reklam na YouTube vymyslel Shishir Mehrotra, mladší kolega Roberta Kyncla. Nejprve bláznivý nápad s TrueView se ujal a nyní funguje efektivně a přináší dost peněz i pro inzerenty, protože lidé se rádi podívají na dobře udělanou reklamu.
Autor:
Marcela Šromová
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/youtube-nove-logo.html
04.09.13