Článek

Ty nejlepší české weby oceněné Louskáčkem

LouskacekTy nejlepší české weby oceněné Louskáčkem

Od vyhlášení letošních Louskáčků už sice uběhnul nějaký ten pátek, nicméně mám ten pocit, že publicity se oceněných pracem příliš nedostává. Zkusím to napravit alespoň co se týče kategorie Websites/Microsites, která mě osobně zajímá asi nejvíc. Co na vítězné práce říkáte vy? Měli jste jiného favorita?

Art Directors Club, respektive porotci, každý rok oceňují nejlepší práce, které se do Louskáčku přihlásí, a je jen na jejich uvážení, jestli udělí nebo neudělí zlato, stříbro a bronz, případně kolik kterých ocenění. Je to trochu komplikované, takže se může stát to, co letos – že máme dvě druhá a dvě třetí místa, přičemž zlatý Louskáček udělen nebyl.

Stříbrní Louskáčci

Chuckovice/ Chuckville

„Chuckovice, to je pocta Chucku Norrisovi. Nebo by se to mohlo zdát. Plošinovka plná vtipů doplněná o souboj člověka proti superhrdinovi. Narýsováno, vystříháno a slepeno ze 100% recyklovaného katronu. Zapískáno a zazpíváno vlastní pusou. Chuckni to!“

-
Přihlašovatel: SYMBIO Digital, s. r. o.
Agentura: SYMBIO Digital, s. r. o.

chuckovice.symbio.cz

Komentář: Věci od Symbia jsou tradičně na vysoké úrovni a potvrzuje se to i tentokrát. Web je spíš hra, která je jednoduchá, snadno pochopitelná a vtipná. Určitě velký palec nahoru za to, co se klukům podařilo udělat pro Chucka bez Chucka. Na druhou stranu ale souhlas se stříbrným Louskáčkem. Zlato by mělo získat něco opravdu unikátního, Chuckovice spíše vynikají velmi dobrým zpracovaním něčeho, co už známe. Homemade song nemá chybu :)

 

Peugeot 508

„Interaktivní microsite pro nový vůz Peugeot 508 s prvky rozšířené reality (AR) pro vybrané zákazníky.Pro přístup na VIP microsite používali zákazníci speciální DM zásilku. Stránky pak představovaly benefity vozu podle jejich zákaznického profilu.“

-
Klient: Peugeot
Agentura: Euro RSCG

Komentář: Já ani vy nejsme dostatečně VIP, abychom měli na tento web přístup, takže kromě náhledu není k dispozici nic, na co by se dalo kouknout. Nebylo by na škodu dát k dispozici veřejnosti to stejné, co měli porotci. Obrázek hezký, asi šlo o kvíz, ale hodnotit se to nedá.

 

Bronzoví Louskáčci

JOJO planeta

„JOJO planeta je web nejen pro děti. Co týden na jednom ze 7 kontinentů přibude nová hra. Děti, cucající bonbóny JOJO, se nejen baví, ale i sbírají kódy z obalů, za které si pak můžou vybrat dárek. Za 9 měsíců máme přes 160 000 registrovaných uživatelů.“

-
Klient: Nestlé Česko s.r.o.
Agentura: SYMBIO Digital, s. r. o., Line Art Group a.s.

www.jojoplaneta.cz

Komentář: Další web z dílny Symbia. Díky dětem jej znám docela dobře. Právě u dětí jsem spozoroval jednu docela zajímavou věc, snadněji se jim ovládá a prochází web, který je opatřen „standardní“ navigací než ten, který má tu navigaci „dětskou“. Konrétní příklad: snadněji se orientují na webu BBC Kids než na JOJO planetě, přestože je BBC v angličtině. Na každý pád je ale potřeba uznat, že JOJO planeta patří k tomu nejlepšímu, co tady pro děti na webu vzniká.

 

Octavia 360°

„Pohybem kurzoru ve videu mohli lidé zažít jízdu z perspektivy vozu Škoda Octavia, a to kolem dokola.“

-
Klient: Škoda Auto a.s.
Agentura: Leagas Delaney Praha s.r.o.

www.octavia360.com

Komentář: Zajímavě řešené stránky s využitím 360° videa. Web je zajímavý spíše technickým řešením než zvlášť vybroušeným nápadem. Augmented reality na tom byla nedávno podobně, ve chvíli, kdy se objeví na stovkách webů, pak už nestačí jen samotná přítomnost, ale musí přijít nápad. Web Škodovky je ale celkem příjemný a bronz si zaslouží. Jen to logo vpravo nahoře kdyby to nekazilo…

 

Zdroj a foto:
ADC Czech

 

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/webdesign/louskacek-2010-websites.html

04.04.11