Přiznám to rovnou, na WebExpo chodím dlouhá léta a osobně ji považuji za nejlepší konferenci pro „lidi kolem internetu“. Svým zaměřením vždy byla spíše pro vývojáře, ale i grafici a lidi řešící byznys si přišli na své, takže stálo za to tam zajít. Rovnou řeknu i to, že různé Warm-Up či After Party nebyly nic pro mě a popravdě řečeno ani tomu networkování jsem moc nedal. Na tuhle konferenci jsem vždycky šel proto, abych se něco konkrétního naučil a zatím se mi to dařilo. Co nás čeká letos?
WebExpo, alespoň pro mě, vždy patřilo mezi ty konference, ze kterých si odvážím popsaný blok — nové informace, postupy, zdroje na další moudra. To má pro mě cenu. Zažil jsem i konference a přednášky, které byly spíše o inspiracích. Z těch jsem býval nadšený i pobavený, ale moc toho ve mě nezůstalo. Momentálně preferuji spíše konference, kde se dozvím něco, co použiji v praxi.
Zveřejnil(a) WebExpo dne Pátek 15. červen 2018
Místo oborů tématické okruhy
Pořadatelé letošního WebExpa mi trochu zkomplikovali výběr přednášek tím, že už nejsou označeny klasickým: development, design a business. Vlastně mě chytře donutili číst popisek přednášek, protože popravdě řečeno témata jako: Creative Developers, Visual Inventions, Machine Brains, Workplace Toolbox, Post-fact Marketing, Future Realities a Design Thinking, mi nic neříkají. Respektive dokážu si pod tím představit cokoli.
WebExpo se koná od pátku 21. do soboty 22. září s tím, že souběžně poběží přednášky ve čtyřech(!) sálech. Je fakt nutné pečlivě vybrat na co jít a co naopak vynechat. Výhodou je, že poměrně brzy po skončení konference jsou pro registrované návštěvníky k dispozici video záznamy přednášek, ale těm jsem nikdy moc nedal, raději tedy strávím trochu času přípravou a vyberu to nejlepší, na čem budu osobně.
Na co by šel grafik a UXák?
V práci řeším grafiku, ux a video. Z těchto oborů jsem se snažil vybrat 4 přednášky, které si nechci nechat ujít. Zároveň si nechávám i prostor pro náhodu — přednášku si vyberu podle okamžité nálady, doporučení kolemjdoucích nebo podle toho, kam mě dovede nejdelší fronta.
Pátek
https://www.instagram.com/p/BlAvhUthUL6/?taken-by=webexpo
- 11.00: MEASURING THE VALUE OF DESIGN
Douglas Powell z IBM slibuje odpověď na věčnou otázku — jaká je skutečná hodnota designu pro obchod. Má přes 25 let zkušeností, tak doufejme, že spíše než vzletnými řečmi bude vyzbrojen tvrdými argumenty. - 13.00: LEAD WITH DESIGN
Produktová designérka Diamond Ho z Facebooku slibuje předvést, jak se designuje pro 2 miliardy lidí. Říká, že na to není žádný tajný recept, tak uvidíme. - 15.00: DESIGN SYSTEMS AT SCALEDESIGN SYSTEMS AT SCALE
Přednášek o Material Designu od Google už jsem pár viděl a vždycky to stálo zato, tentokrát to bude pohledem UX designera Riche Fulchera. Tím lépe. - 16.00: ENTERPRISE UX: HARDER, BETTER
Běla Beránková a Honza Valder postavili v Monetě UX tým a na téhle přednášce o tom, jak jim to šlo od startu až po získání ocenění. Tohle mě zajímá.
Sobota
https://www.instagram.com/p/BkvPE0LBGuH/?taken-by=webexpo
- 11.00: HOW TO DESIGN THE FUTURE
Dan Saffer z Twitteru bude mluvit o tom, jak najít nejlepší příležitosti pro vaši společnost. Mám trochu obavu, že tato přednáška bude hodně teoretická, ale podívat se na to, jakým způsobem uvažují v Twitteru o budoucnosti, nebude k zahození. - 13.00: DESIGNING CONVERSATIONAL UIS
UX designerka Yael Keren z Clickale popíše svoji zkušenost z workshopu na téma konverzní User Interface. Tohle myslím bude hodně konkrétní a těším se moc. - 14.00: HOW TO DESIGN A DESIGN WORKSHOP
Tipy a triky od Lukáše Marvana na to, jak uspořádat a vést Design workshopy. Slibuje i stručně něco doplnit o metologii. Přesně kvůli tomuto typu přednášek na WebExpo chodím. - 15.00: HUMAN-CENTERED ADVERTISING & GATORADE CASE STUDY
Pojem Human-Centered Design je celkem všeobecně známý, ale v 2FRESH jej aplikovali na reklamu a vznikl Human-Centered Advertising. Petr Václavík a Alena Oswaldová představí výsledky na projektu Gatorade, který už běží druhým rokem.
Kompletní program najdete na stránkách WebExpa. Ten můj najdete zde. Jen ještě doplním, že WebExpo se letos opět koná v Lucerně v centru Prahy a lístky jsou k dispozici od 255 EUR. Uvidíme se?
Zdroj a foto: webexpo.net