Vlaková společnost Eurostar vznikla v roce 1994 a zajišťuje spojení mezi Anglií, Belgií a Francií. V současné době se rozhodla kampaní „Pozor! Londýn je hned za rohem!“ posílit propagaci své linky mezi Bruselem a Londýnem, která zvládne tuto trasu urazit za hodinu padesát minut.
Kampaň okamžitě vyvolala vlnu nevole a zároveň velkou popularitu v Belgii. Eurostar v kampani vsadila na nadsázku a právě s ní narazila na konzervativismus zejména Britů žijících v Belgii. Podle nich kampaň ukazuje Británii jako zemi kriminálníků a zájemce o možnou návštěvu Londýna jistě odradí.
Terčem všeho zla je plakát zobrazující skinheada čůrajícího za roh do hrníčku na čaj. Tato scénka v podstatě jen zobrazuje to, že Londýn je za rohem a zároveň připomíná anglickou tradici pití čaje o páté. Další plakát znázorňuje dvojníky bývalých ministerských předsedů Británie Margaret Thatcherové, Johna Majora a Tonyho Blaira, jak v jedné ruce drží balonky s britskou vlajkou a v druhé jehlici na pletení. Trojice se chystá balonky propíchnout a postrašit člověka přicházejícího zpoza rohu.
Dále v kampani vystupuje také člen skupiny Monty Python, herec, John Cleese. Ten vystupuje se svým kultovním sketchem „ Ministry of Silly Walk“.
A co dál?
Britský turistický úřad, mající na starosti cestovní ruch, proti kampani výhrady nemá. „Nemyslíme si, že výjev je hanlivý nebo že by poskytoval špatný obraz o destinaci. Navíc je zřejmé, že reklama propaguje samotnou firmu Eurostar přece jen více, než Británii jako takovou„.
Vlastní Eurostar se stěžovatelům omluvila. Paráda, škoda že u nás nemáme tak tolerantní úřady a odvážné klienty.
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/caj-o-pate-v-londyne.html
30.11.07