Článek

Kritika Olympiády – Amnesty International

Amnesty InternationalKritika Olympiády – Amnesty International

Amnesty International (AI) se účastnila se svou „Olympijskou“ kampaní letošního ročníku soutěže prestižního mezinárodního reklamního festivalu ve francouzském Cannes s názvem Cannes Lions. Kampaň získala bronzového lva v kategorii Public Awareness Messages.

Sérii plakátu odmítající porušování lidských práv v Číně vytvořila agentura TBWA pro francouzskou pobočku mezinárodní organizace AI. Prezentovat se jimi chtěla po skončení olympiády. Nakonec uznali, že vizuály jsou natolik násilné a že je nevyužijí.

„Neměli jsme z jejich navrhované podoby dobrý pocit, byly zřejmě až příliš násilné,“ říká Sylvie Hauratová, mluvčí francouzské sekce AI. „Ale jejich náplň – aby boj pokračoval – podporujeme na 200 procent,“ dodala.

Kampaň zobrazuje např. dva čínské funkcionáře, kteří vyslýchaného muže topí v olympijském bazénu nebo týranou ženu připoutanou k čince se závažím v barvách OH apod. To vše podpořeno headlinem „Po olympijských hrách musí boj za lidská práva pokračovat.“

Svět je tak stále rozdělen na dva tábory – na ty kteří očekávají olympiádu bez souvislostí a na ty kterým není lhostejné co se v Číně děje. A kde jste vy?
Podporujete OH v Pekingu? Vadí vám to co se děje s lidskými právy v Číně?

Pod čarou
Londýnská centrála Amnesty International vydala 8. července, měsíc před zahájením olympiády, výzvu Číně, aby propustila politické vězně, přestala brát do vazby nenásilné protestující osoby, zrušila trest smrti, zveřejnila statistiky vykonaných poprav a zrušila omezení uvalená na novináře.

Lucie Schwarz

https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/kritika-olympiady-amnesty.html

22.07.08