V samotném závěru roku 2007 uvedla společnost Stock Plzeň, krystalicky průzračný, čirý Fernet Stock 8000. Cílovou skupinou jsou lidé od 25 do 35 let. Hlavní pilíř kampaně tvořil samozřejmě TV spot, který se vysílá, vysílal již dva měsíce. Spot samotný není nijak zajímavý – dvě holky v zorbu s hromadou gumových medvídků od agentury Sabotage. Právě TV spot se ukázal jako kámen urazu celé kampaně.
Režie: Wayne Halloway, hudba: Mirek Chyška, zpěv: Dan Bárta.
Ač společnost Stock je členem Fora zodpovědných výrobců lihovin a dbá etického kodexu, přesto Rada pro reklamu TV spot označila za neetický a doporučila jej stáhnout. Nyní spot v TV neuvidíte. Pokud si jej nevybavujete, tak je ještě ke shlédnutí zde a také na www.fs8000.cz (což je mimochodem moc pěkná microsite). Spot nyní nahradil spot s partičkou mladých týpků a chilly.
A co vadí Radě pro reklamu? To, že herečky v reklamě, konzumentky alkoholického nápoje vypadají mladší než 25 let. Kodex stanoví, že že žádná osoba vystupující v reklamě jako konzument alkoholického nápoje nesmí být mladší 25 let a ani tak vypadat.
Ředitel Stocku Plzeň – Božkov Martin Petrášek se k rozhodnutí vyjádřil: „Považujeme rozhodnutí za absurdní. Dvěma herečkám je aktuálně 27 a 28 let, jsou to mladé dospělé ženy. Oblečení ani make-up je nijak neomlazují,“ dodal.
Fakt, že je reklama hravá, herečky se v ní věnují adrenalinové zábavě a pijí nápoj s medvídky podle Petráška nestačí, aby byly vnímány mladší 25 let. Spoty vždy běžely v hlavním vysílacím čase, který oslovuje celou populaci. Navíc „Rituál pití osmitisícovky s medvídkem ve skleničce si vytvořili sami konzumenti, je to trend přímo z trhu, to jsme my nevymysleli,“ dále dodal Petrášek.
Arbitrážní komise se sejde dnes 15. května, tak se necháme překvapit jak rozhodne.
A než se tak stane podívejte se alespoň na spot Fernetu Stocku 2008 podle rozzlobenych mužu.
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/rada-reklamu-fernet-stock-8000.html
15.05.08