Jednalo se o kampaň nazvanou Guerilla Paper, při níž došlo ke spolupráci s brooklynským designérem Joshua Davisem z , který navrhl řadu exkluzivních „wallpapers“ pro telefonní přístroje Motorola. Tyto wallpapers pak byli ke stažení na stránkách Motoroly s tím, že pro nejkreativnější zákazníky zde byla šance si vytvořit své vlastní wallpapery online za použití předem připravených předloh a designů.
Joshuovy kaleidoskopické designy v Sao Paolu a Buenos Aires
Celá tato kampaň začala velmi netradičním způsobem, kdy byly Joshuovy kaleidoskopické designy vytištěny a přes noc nainstalovány po celém Sao Paulu a Buenos Aires kde se kampaň konala. Takřka celé ulice byly za šera noci zabaleny do Joshuových designů, tak aby se ráno objevily přímo před zraky náhodných kolemjdoucích.
Přesněji se jednalo o: 2 000 x „wallpaperů“ posterů instalovaných na zdech a billboardech, 300 x odpadkových košů zabalených do designů a instalovaných na nejrušnějších místech města, 10 x dekorované kontejnery jež rotovaly dva dny v centru města, 10.000 pohledů distribuovaných v obchodech, kavárnách, restauracích, uměleckých galeriích, venkovních festivalů a akcí, 10 000 samolepek rozsetých po stylových klubech, barech, kavárnách a obchůdcích, 200 dekorovaných značkovacích kuželů, 40 tradičních Buenos Aires pouličních bannerů „pasacalles“ vyselo nad ulicemi, 50 butiků a kreativních studií vystavily wallpaper designy do svých výloh.
City Stripes na Manhattanu
Druhou instalací byl světový marketingový projekt pro Motorolu nazvaný „City Stripes“ , spojený s představením nových barevných PEBL telefonů na trh. Jednalo se o ambientní kampaň, při níž se použili multi-barevné paralelní linie navrhnuté v pásech na krytinový materiál. V Manhattanském Bryant Parku, byli za jedné květnové noci příslušné pásy jako by mávnutím kouzelného proutku instalovány během 7-mi hodin na neuvěřitelných 450 čtverečních metrů, aby byly následné ráno objeveny kolemjdoucími. Tato instalace zůstala ve městě několik dní, čímž vytvořila mediální vzruch. Poté se instalace přesunula z New Yorku do Chicaga, Singapuru, Kuala Lumpuru, Hamburga a Glasgow. Některé z instalací na sobě nesly logo Motoroly, některé byly absolutně neoznačeny, vzhledem k prostředí dané lokace.
Na obou kampaních se podíleli: Fish Can Sing jako komunikační agentura, Jack Liberties jako produkční agentura kerá fyzicky instalaci provedla a Rehabstudio, která stálo u prvopočátku tvorby konceptu.
Rehabstudio momentálně otvírá své studio i v Praze a tak se možná dočkáme více takovýchto ambientních kampaní v České republice.
Gubíková Alena
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/street-kampan-motorola.html
20.07.07