Loni před vánocemi Vodafone nasadil T-mobile parohy a vzbudil vlnu ostrých protestů. Letos jako první útočí T-mobile se svou kampaní „Mých 5“. Do boje s konkurencí vyrazil s mobilními billboardy. Na mušku si vzal O2. Své vizuály naladil do stylu O2.
Grafické prvky, typografie, barevnost… Hlavním motivem vizuálů je „Kyslík“ a „Vodník“ hlásající , že na síti už přece nezáleží. A právě toto je jádrem nekalé soutěže na kterou jsou firemní právníci tak citliví.
Jitka Pacalová (vedoucí externí komunikace T-Mobilu) však nic nekalého v komunikaci nevidí a říká:
„… kampaň není způsobilá jakkoliv konkurenci přivodit újmu ani nevyužívá žádné konkrétní pověsti o podnikání nebo službách konkurentů“.
Navíc je prý zcela evidentní, že se jedná o nadsázku. O tuto kampaň se již zajímá právník Petr Kůla a dle něj je to opravduje školní příklad nekalé soutěže.
Jak to dopadne? Necháme se překvapit.
Nakonec jen doplním odkaz na české poměry zajímavý web Mých 5, který měla na starost firma Symbio a postavila jej na několika krátkých video spotech doplněných o text.
Lucie Schwarz
https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/t-mobile-utoci.html
20.11.07