Hodnocení čtenářů
( hlasů)Mendelova univerzita v Brně je nejstarší samostatnou vysokou školou svého odborného zaměření v České republice. V letošním roce oslaví 100 let od založení. Univerzita jubileum využila i k redesignu svého loga, jehož cílem je zejména zjednodušení vizuálního stylu. Původní logo navrhl v roce 2008 Libor Jelínek, který nyní působí jako kreativní ředitel ve studiu Dynamo design, které stojí za novým logem.
„Doba se velmi zrychlila, přísun informací je obrovský. S tím souvisí tlak na usnadnění rozpoznání značky. Rozhodnutí jít do updatu loga a vizuálního stylu dává smysl nejen z pohledu značky, ale i z pohledu následných výstupů.“ Libor Jelínek
Původní logo
Původní logo vzniklo roku 2008 v rámci veřejné soutěže, do které se Libor Jelínek, coby student pražské UMPRUM, přihlásil a se svým návrhem vyhrál. Soutěž byla vyhlášena už s požadavkem na nové logo a šlo o iniciativu tehdejšího rektora. „Symbol hrášku jsem vybral samozřejmě v souvislosti s Mendelem. První větší projekt, který jsem ještě na škole dělal, byla značka a vizuální styl pro městskou knihovnu v Praze, Mendelova univerzita byla pro mne druhým velkým vítězstvím. K Brnu jsem měl a stále mám vazby. Než jsem šel do Prahy, sedm let jsem tam studoval a pracoval,” popisuje vznik původního loga jeho autor.
Nové logo
Explikace
Libor Jelínek, kreativní ředitel Dynamo design:
„Pro univerzitu jsme zpracovali studii redesignu a navrhli dvě rozdílná řešení. Cílem bylo zachovat hlavní motiv zelených kuliček hrachu, které odkazují na výzkum genetiky a dědičnosti G. J. Mendela. A protože se motiv čtyř hrášků, symbolizující čtyři fakulty v době vzniku původní značky, během deseti let užívání zažil, navrhli jsme nově použití motivu kuliček do celého systému značek MENDELU včetně fakult. Ty si zachovávají svou dosavadní barevnost, která prezentuje jejich zaměření. Sjednocením všech značek fakult pod zkratku MENDELU spolu s motivem hrášků se také vyřešil původní problém nutnosti vždy používat společně logo fakulty a logo univerzity.
Z předložených řešení se univerzita rozhodla jít cestou evoluce a zvolila redesign značky, který více navazoval na předchozí logo. Původní font byl nahrazen novým geometrickým groteskem Pepi (Suitcase Type Foundry), který lépe odpovídá tvaru hrášků a je lépe čitelný. V rámci začlenění všech podznaček univerzity a fakult do jednoho vizuálního systému bylo potřeba původní motiv kuliček zrcadlově obrátit a upravit kompozici loga i dlouhých názvů. Pro speciální příležitosti (převážně pro online prostředí a merchandising) jsme navrhli i nejjednoduší verzi loga tvořenou jedním hráškem a literou M. Vznikla tím responzivní a praktická řada značek univerzity i jednotlivých fakult pro užití v různých aplikacích. Nový vizuální styl pracuje s dominantním kruhem, čímž se propojuje s hrášky ve značce. Celý systém všech značek a principy vizuálního stylu jsme kodifikovali v grafickém manuálu.“
Mendelova univerzita bude k distribuci všech komponent nového vizuálního stylu používat cloudovou službu BrandCloud. Kompletní manuál značky bude tak neustále k dispozici všem zúčastněným v aktuální verzi. Jak BrandCloud funguje se můžete podívat v demo verzi.
Ukázky vizuálního stylu
Další ukázky najdete na webu Dynamo design.
Další práce Dynamo design
Zdroj a foto: dynamodesign.cz