Článek

Mouka Pernerka má nové obaly. Navrhla je agentura Revolta

Nové obaly představila mouka Pernerka, kterou produkuje Mlýn Perner. Jeho historie sahá až do roku 1420 a v současné době je nejmodernějším mlýnem v České republice. Pozadu nezůstává ani nový design obalů, ten by měl překvapit a budit emoce. Každý typ mouky má svou unikátní barevnost a součástí redesignu byl i návrh loga. Redesign navrhl tým pod vedením Lukáše Tauchena z agentury Revolta.

„Podařilo se nám ukázat, že i obyčejná mouka může překvapit, budit emoce a bavit.“  Matouš Kubáček, marketingový ředitel Mlýn Perner Svijany

 

Explikace a vývoj konceptu

Lukáš Tauchen, Revolta

Strategie a výzkum / tvorba konceptu

Protože jsme v oblasti FMCG nikdy nepracovali na vzniku zcela nového produktu, ale naše zkušenosti byly spíše v rovině o péči již zaběhnutého produktu, museli jsme zpracovat průzkum, který nám definoval potřeby trhu a obecné vnímání cílovou skupinou. Na základě této fokusky jsme získali relevantní podklady k tomu, abychom začali tvořit koncept. Další informace dodal klient z offline průzkumu, který si nechal zpracovat Mlýn Perner na vzorku 1100 respondentů ve dvou cílových skupinách žen.

Cihla – vývoj packagingu od ¨běžného tvaru sáčku¨ ke konečnému vzhledu

Na začátku jsme dlouho čekali na finální resume o typu balící linky, proto jsme museli vývoj a design sáčku vytvářet ve dvou variantách. Běžné řešení obalu ve tvaru cihly, kde naše role spočívala ve vytvoření designu, definici barevnosti, navržení vhodných fontů a v neposlední řadě vytvoření loga produktu. Zkoušeli jsme pracovat i s přírodními barvami a navodit tak efekt organického produktu evokujícího ruční zpracování. Tato varianta byla sice zajímavá a nebyla spotřebitelsky špatně, ale nesplňovala poměrně jasné zadání od Matouše Kubáčka. Cílem není zařadit se mezi dalších x výrobců, chceme jasně ukázat, že je zde nový moderní produkt pro spíše mladší cílovou skupinu, který je vyráběn na unikátní a nejmodernější technologii v ČR. Chceme se od konkurence jasně odlišit jak komunikací, tak designem a chceme být v regálech vidět.

 

Koncept druhý byl postavený na barvách. Navrhli jsme 7 barev a vyzkoušeli je v mnoha odstínech tak, aby fungovaly jako samostatné balení i jako celistvá řada. Tento koncept oproštěný od vizuálu klasů a starých mlýnských kol byl přesně to, co od nás Matouš očekával a zde jsme se perfektně potkali. Nicméně tomu stále něco chybělo…

Střecha – obal se stříškou na sebe nenechal dlouho čekat

Po odsouhlasení nového tvaru jsme adaptovali stávající rozložení komponent do nových rozměrů, vytvořili svůj vlastní tvar okna a pracovali s gramáží obsahu. Šlo vyloženě o ruční práci, jelikož jsme si nechávali zpracovávat reálné makety balení pro jednotlivé mouky. Obaly po naplnění moukou nedržely takový tvar, se kterým bychom byli spokojeni, tak jsme tvořili stále nové a nové makety, modifikovali je a nakonec je dovedli k „dokonalosti“. Řešili jsme také opětovnou uzavíratelnost balení, protože klient chtěl spotřebiteli také dopřát usnadnění a ojedinělost při používání mouky. Tento prvek byl ale v rámci celkové ekonomiky produktu, nákladů na sáček a balící technologii už bohužel neakceptovatelný.

 

Po finálním odsouhlasení barevnosti a tvaru jsme se pustili do výroby 3D modelů Pernerky. Z důvodu různé objemové hmotnosti mouky jsme nakonec museli pracovat s většími rozměry. Z tohoto důvodu nám vznikl obal vysoký skoro 32 cm. To byla ale klíčová věc, kterou jsme později velmi uvítali jak z estetického hlediska, tak i z důvodu obsahu, který musel být na balení uvedený. Jelikož máme dostatek místa pro lokalizace na zahraniční trhy a nemusíme upravovat nastavený design jednotlivých komponent.

Balení pro B2B, které je výrobci mouky velmi opomíjeno

Implementovali jsme grafiku i na 5 kg pytle tak, abychom usnadnili klientům orientaci jak při nákupu, tak hlavně při skadování a nabídli jim ucelenou a hlavně jasně rozpoznatelnou řadu produktů stejně jako v maloobchodu.

Pšeničné kvarteto

 

Výzvou byla diferenciace 4 druhů pšeničné mouky při zachování jedné barvy. Zkoušeli jsme různé odstíny, ale vizuálně to nefungovalo. Proto jsme se rozhodli rozlišit navíc jednotlivé balení pomocí patternu na balení a výsledek byl skvělý. Získali jsme zcela nový produkt ve stejné tonalitě a feelingu a přesto jiný.

Nyní tedy Pernerka disponuje 13 druhy mouky a tvoří tak flotilu produků, které nejsou jen moukou. Jsou také designovým produktem, který ani nechcete uložit do skříňky v kuchyni, ale může volně stát na očích. Po zhruba 8 měsících na trhu se jasně ukazuje, že kvalitní, český produkt, který se ke koncovému spotřebiteli dostává za rozumné peníze v kombinaci s moderním designem, tvarem a komunikací, na které jsme usilovně více jak rok pracovali a stále pracujeme, zákazníky velmi baví. Tím se nám podařilo zajímavě rozvířit trochu nudné vody mlynařiny a pekařiny. Je skvělé, že pan Daniel Perner a Matouš Kubáček se nebáli v tomto tradičním segmentu popustit uzdu fantazii a vydat se naprosto odlišným směrem než valná část konkurence. Už dnes je evidentní, že se tato snaha do budoucna velmi vyplatí.

Ukázky vizuálního stylu

 

Zdroj a foto: pernerka.cz, revolta.cz, linked-in.com, facebook.com