Yahoo chystá změnu vizuálního stylu. K velkému odhalení nového oficiálního loga vyhledávacího portálu dojde 5. září 2013. Do té doby můžete být každý den překvapeni jinou verzí od jiného grafika. Líbí se vám tento neobvyklý způsob marketingové kampaně? Vyberete si mezi návrhy svého favorita? Zatím můžeme jen tipovat, jestli v názvu zůstane výrazné ypsilon, vykřičník a fialová barva.
Yet Another Hierarchical Officious Oracle („ještě jiný hierarchický všetečný systém“)
Americká společnost Yahoo! Inc. celosvětově provozuje stejnojmenný internetový portál od ledna 1994, sídlí v Sunnyvale v Silicon Valley v Kalifornii. Založili ji studenti elektrotechniky na Stanfordově univerzitě David Filo a Jerry Yang, kteří hledali způsob, jak udržet přehled o svých osobních zájmech na internetu. Když své dlouhé a nepřehledné seznamy seřadili do kategorií a podkategorií, zrodila se základní myšlenka Yahoo. Nápad se rychle rozšířil mezi jejich přátele a velmi brzy začala vznikat nová internetová komunita.
Logo Yahoo v době vzniku, 1994, zdroj: objevit.cz
Logo Yahoo, 1995, zdroj: objevit.cz
Logo Yahoo, 1995 – 2009, zdroj: objevit.cz
Logo Yahoo 2009 – 2013, zdroj: objevit.cz
Současnost Yahoo
Nezvyklá marketingová kampaň „30 days of change“ má upozornit především na to, že se mění a modernizuje Yahoo jako celek — kupuje menší firmy, získává nové technologie, služby a talenty (koupě blogovací platformy Tumblr a společnosti Rockmelt, jež se zabývala vývojem webového prohlížeče). Ředitelka marketingu Kathy Savittová uvedla, že důvodem pro vytvoření nového loga je obrovský pokrok, jaký její společnost za poslední rok udělala.
Posledních pět verzí loga za posledních pět dnů, zdroj: yahoo.com/dailylogo
Redesign se zkrátka nosí
Změna loga nebo jeho vylepšení a aktualizace jsou v dnešní době pro většinu firem nezbytné. Jen velké společnosti s dlouholetou tradicí si mohou dovolit zůstat u původních, pro zákazníky snadno identifikovatelných, kultovních značek. V případě Yahoo je změna spojená s napětím a překvapením. Podaří se, aby značka byla opět zábavná, plná života a přívětivá? Více než samotný výsledek, na který si musíme ještě do 5. září počkat, nás může zaujmout hravý způsob prezentace. Podle některých negativních reakcí ale jde spíše o zmatek a naprostý opak jednotného vizuálního stylu.
Posuďte sami. Můžeme jen doufat, že se vítězným designérům podaří dodat novou svěžest, čistotu a hlavně dosáhnout toho, že zákazníci změnu přijmou a budou spokojení.
Autor:
Marcela Šromová
Design portal
https://www.designportal.cz/zajimavosti-odkazy/yahoo-nove-logo-2013.html
27.08.13