Od prosince minulého roku pracovala trojská botanická zahrada se Studiem Najbrt na nové vizuální identitě. Původní koncept, se kterým renomované studio zvítězilo ve výběrovém řízení na zhotovitele, se výrazně posunul a dostal svůj vlastní příběh.
Autorky vizuálního stylu Anna Divišová a Zuzana Lednická organické logo ve tvaru B spolu s kurátory zahrady složily z patnácti druhů rostlin, které každý návštěvník při troše pozornosti může v zahradě najít. Vektorové obrysy rostlin pak tvoří základ vizuálního stylu. Z pivoněk, orchidejí, kapradin, fialek a kosatců vystavěly i rastry charakteristické pro vstupenky, vizitky a další interní potřeby, ale i některé propagační materiály. Koniklec, konvalinka, blahovičník, čemeřice nebo třeba ptačinec žabinec přecházejí v symboly merchandisingu, ale fungují například i jako piktogramy v mapě expozic.
„Na rozmanitosti zahrady stavíme i princip kampaní – novou identitu už uvádí jarní B, složené ze sezónních rostlin, i s kořeny, přímo na hlíně… Těšíme se, jak se nadcházejícími ročními obdobími bude skladba přirozeně proměňovat. Málokdy se povede, aby identita takto rozkvetla,“ říkají designérky.
„Nové logo jsme si nadělili k 45. výročí od založení instituce. Mám radost, že to takto dopadlo. S novým moderním vizuálním stylem se plně ztotožňuji, je veselý, barevný a hravý, stejně jako naše zahrada,“ vysvětluje ředitelka botanické zahrady Věra Bidlová.
„Chtěla bych poděkovat Studiu Najbrt za velkou profesionalitu a nasazení se kterým pro zahradu pracovali. Dávali do toho srdce a myslím, že to je znát. Podařilo se nám sjednotit naše různorodé aktivity. Botanická zahrada má ve správě i historickou vinici, patří k ní i skleník Fata Morgana, což málokdo ví. Nová identita souzní s konceptem magické zahrady a dobře vystihuje její proměnlivost v různých ročních obdobích. Ať přijde návštěvník kdykoli, zahrada není nikdy stejná. Chtěli jsme na to poukázat a myslím si, že se to povedlo,“ říká náměstkyně pro marketing a PR Martina Kaderková.
Cesta zahrady k tomu, aby se stala moderní populárně-vzdělávací instituci 21. století není rozhodně u konce.
„Před námi je ještě kus práce. V následujících měsících vyhlásíme výběrové řízení na novou webovou prezentaci. Změny se také dočká navigační systém uvnitř zahrady. Současně se snažíme o zkvalitnění návštěvnické vybavenosti, aby byla zahrada ideálním místem k návštěvě v kterékoliv roční období,“ doplňuje ředitelka zahrady.
Zdroj: tisková zpráva