-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Skupina sociálních podniků Etincelle představila nové logo a vizuální styl všech svých podniků — mezi nejznámější patří kavárna Mezi řádky na pražském Smíchově či nové bistro Mezi řádky na pražském magistrátu. Novou vizuální identitu pro celou skupinu zpracovaly Jitka Bret Srbová a Petra Lukešová z kreativního studia JITRA.
„Hledali jsme moderní podobu, která bude respektovat obsah našich značek a bude fungovat napříč spektrem podniků, od kavárny třeba po prádelnu. Jejich komunikace byla totiž dosud poměrně roztříštěná a nesourodá. Impuls ke změně vycházel z potřeby efektivnější komunikace tak, aby naše jednotlivé aktivity byly pro veřejnost čitelnější a jednotlivé podznačky mohly těžit ze síly celé skupiny. Díky sdílené identitě nám propagace jedné značky přinese efekt pro všechny ostatní, ušetří finanční náklady za propagační materiály a další aplikace,“ vysvětluje Martina Kaderková, ředitelka marketingu Etincelle.
Od roku 2005 pomáhá Etincelle lidem se zdravotním postižením najít důstojnou práci. V současné chvíli zaměstnává na 150 lidí s hendikepem a patří tak mezi nejvýznamnější zaměstnavatele lidí se zdravotním postižením v ČR. Skupina provozuje dalších deset firemních kaváren a bister, pekárnu, prádelnu, farmu nebo třeba úklidové služby.
„Od nové vizuální identity si slibujeme sjednocení komunikace a jasnou rozpoznatelnost našich značek.“ Jakub Knězů, ředitel a zakladatel Etincelle
Původní logo
Nové logo
Explikace
Petra Lukešová a Jitka Bret Srbová, Studio Jitra
„Rozhodly jsme se akcentovat půvab nepravidelnosti, smysl ‚chyby‘. Nové logo Etincelle pracuje s výrazným symbolem písmene ‚e‘ tvořeného barevnými skvrnami/kaňkami. Ty jsou nepravidelné, nedokonalé, ale tím vlastně osobité a jedinečné — jako zaměstnanci Etincelle. Je podstatné uvědomit si, že rozmanitost je přínosná pro každého a zdravotní postižení už naštěstí dávno neznamená, že člověk nemůže pracovat. I proto jsme navrhly nový slogan Etincelle — Hendikep není překážka. Stačí navštívit kteroukoliv kavárnu nebo bistro a smysl sloganu hned pochopíte.
Nové logo Mezi řádky navazuje na mateřské logo Etincelle zjednodušenou citací klíčového ‚e‘. Zároveň poukazuje na tradici dobré kavárny s knihami. Tomu odpovídá i použitý font American Typewriter, který patří do fyzického světa psaní, čtení a příjemných požitků. Podniků Mezi řádky je celá řada a díky tomu, že si skupina vede dobře, budou přibývat další loga se stejnou konstrukcí.
Nejtěžší bylo najít smysluplný průnik obou identit. Chtěly jsme, aby obě loga byla sebevědomá, zapamatovatelná a fungovala každé za sebe, ale zároveň měla svou vizuální i obsahovou spojnici — protože ideovou a lidskou spojnici má Etincelle s Mezi řádky doopravdy. Z výsledku máme radost a věříme, že bude dobře fungovat. Naše řešení stojí na skutečném obsahu obou značek, to považujeme za nejdůležitější. I proto věříme, že se s modernější podobou ztotožní všichni zaměstnanci i zákazníci, kteří už jsou na své podniky zvyklí, a že zaujmeme i zákazníky nové.“
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: Martina Kaderková, etincelle.cz