Hodnocení čtenářů
( hlasů)Český prodejce designového osvětlení Light Works má nové logo. Iveta Žouželková a Vít Holešovský z RISING STUDIA pro značku připravili komplexní rebranding včetně vizuálního stylu a zastřešujícího sloganu. Light Works má také nový showroom, za jehož koncepcí stojí architekt Petr Hák.
Základem typografického loga je písmo Nudista písmolijny Suitcase Type Foundry. Hravé propojení dvou znaků vytváří ikonku světla. Tu pak v dalších aplikacích doplňují ikonky na míru vytvořené pro značku Light Works, které zároveň reprezentují produktové řady. Light Works působí na trhu od roku 2013 a specializuje se na designová svítidla evropských značek. Poskytují komplexní servis při výběru vhodného svítidla tak, aby splňovalo nejen estetické, ale i funkční požadavky. Značku lze pravidelně potkat na Designbloku.
„Logotyp i celý vizuální styl je navržen v neutrálním barevném provedení, aby mohly vyniknout produktové fotografie.“ RISING STUDIO
Původní logo
Nové logo
Explikace
Iveta Žouželková & Vít Holešovský, RISING STUDIO
„Značka Light Works patří mezi přední české prodejce designového osvětlení. Dříve svůj funkční název prezentovala pouze formou nápisu ve fontu. Společnost do budoucna hledala brand, který by byl minimalistický, sdílný a odkazoval k produktům. V RISING STUDIU rádi pracujeme s typografií a zde byla inspirace silná již od začátku.
Nejprve jsme hledali koncept, který by zastřešil pestré produktové portfolio, byl identifikovatelný na první pohled a současně ladil se zvoleným písmem v logotypu i s názvem celkově. Rozdělením slovního spojení Light Works na dva řádky a propojením glyfů vzniká ústřední grafická zkratka svítidla, kterou dále rozvíjíme v ikonografickém vizuálním stylu.
Pro logotyp jsme zvolili písmo Nudista od přední české písmolijny Suitcase Type Foundry Tomáše Brousila. Elegantně jednoduchý font zapadal do celkového minimalistického konceptu, který jsme pro značku připravovali. Logotyp i celý vizuální styl je navržen v neutrálním barevném provedení, aby mohly vyniknout produktové fotografie.
Ze společného základu vznikl vizuální zástupce pro každý typ svítidel. Výsledná sada ikon tedy prezentuje různorodost produktů. K ní odkazuje také námi navržený slogan “Any Shade You Like”. Toto základní firemní sdělení je možno variovat – “Any Shape You Like”, “Any Vision You Like” a podobně. Slogan je tak možné zajímavě rozvíjet pro kampaně s vyzdvihnutím specifických produktových vlastností.
Příprava brandu byla důležitá také pro koncepci nového showroomu Light Works v Praze – Nuslích. Architektonické řešení Petra Háka vychází z principu “knihovny světel”, který ladí s celkovým firemním vizuálem. V tomto unikátním prostoru dostává každé svítidlo možnost zazářit ve smyslu sloganu “Any Shade You Like”.
Díky otevřenému přístupu klienta a spojení specializací mohla vzniknout po všech stránkách harmonická prezentace. Výstižný název získal podobu v ikonickém logu a jeho ústřední prvek se rozvinul v navazující komunikaci značky. Vizuální pojetí brandu bylo doplněno o imageový slogan a vše se potkalo v prostorách nového showroomu. “It works” a to nejen na Designbloku.“
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: rising.cz