Hodnocení redakce
Vizuální styl má dva hlavní pozitivní momenty. Za prvé je originální. Odlišuje se od ostatních měst, které se v logu snaží nějakým způsobem parafrázovat městské znaky, hradby či věže. A za druhé je hravé. Může rozvíjet celou škálu dalších použití a to jak od seriozních aplikací pro městské organizace až po neformální.
Logo samotné, bez krásných aplikací a dovětků, však působí až trochu obyčejně a možná smutně. I jemu by prospěla nějaká hra či oživení. Hezkou inspirací může být typografické logo Filharmonie Brno od Side2.
Na velmi vysoké úrovni je také zpracování vizualizací a jejich promyšlenost, která se nezastavuje pouze u umístění loga na reklamní předmět, ale dokazuje funkčnost celého konceptu. Body za odvahu patří i porotě a zástupcům města.
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Markéta Steinert a Jakub Gruber zvítězili v uzavřené soutěži na nový vizuální styl města Svitavy. Typografické logo stojí na konceptu slovní hříčky „a vy“ a má vyjadřovat, že město budou vždy utvářet především jeho obyvatelé. Soutěž, kterou organizovala organizace Czechdesign, proběhla od srpna do listopadu 2019 a vítězný návrh vybrala odborná porota.
Porota na návrhu ocenila, že neopakuje zavedená klišé a vymezuje se proti tradičnímu přístupu grafického ztvárnění historických dominant. Podle zástupců poroty návrh nejlépe vystihl charakter místa a jedinečnost Svitav. Za spojkou „a…” se může vyskytovat jakýkoliv text v kontextu sdělení, otevírá se tak proměnlivý prostor pro hravost, kreativitu, ale také formálnost.
„Vizuál s sebou nese formálnost, hravost, kreativitu, edukaci, motivaci i výzvu zároveň, což je skvělý bonus.“ Petr Šmerda, vedoucí Městského informačního centra Svitavy
Další účastníci soutěže:
- Artbureau
- Věra Marešová
- Pavel Šmerda
- Voala
Původní logo
Nové logo
Explikace
Markéta Steinert, grafická designérka
„Hlavní myšlenkou našeho konceptu vizuálního stylu je komunikace namířená směrem dovnitř – na svitavskou komunitu. Tuto myšlenku, společně s energií města, jsme podpořili barvami. Modrá, jako barva souladu, solidarity a elánu naplňovat budoucí plány, byla vybrána společně s energickou zelenou, ilustrující Svitavy jako město obklopené zelení a desítkami destinací v okolí s krásnou přírodou.“
Ukázky vizuálního stylu
Další práce Markéty Steinert
Letní filmová škola má nový vizuální styl od Markéty Steinert ve stylu divoké džungle
Zdroj a foto: svitavy.cz, czechdesign.cz