Hodnocení čtenářů
( hlasů)Muzeum Novojičínska má nové logo. Vzešlo ze soutěže do níž se přihlásilo 27 studií a grafických designérů. Odborná komise vybrala jako návrh autorského kolektivu Vojtěcha Kollerta, Juraje Hatlase a Jakuba Janeby z By.studio. Cenou pro vítěze je smlouva na zpracování grafického manuálu jednotné vizuální identity Muzea Novojičínska v hodnotě 300.000 Kč.
Hlavním požadavkem zadání soutěže byla funkčnost a přenositelnost loga pro tištěné, elektronické a online výstupy. Vítězný návrh by měl Muzeum sjednocovat. Na dalších místech skončily návrhy Bros in trikos, Kantors Creative Club, Jáchyma Moravce&Alekse Gumenyuka a Studio Pixle.
„Smyčka symbolizuje písmeno M jako muzeum nebo muzea a sděluje různé asociace od meandru Odry, přes silnici, zmiji, přízi nebo provaz. “
By.studio
„Pro veřejnost bude nyní jednodušší díky symbolu, v němž se odráží tvar meandru řeky nebo silnice, nalézt spojitost například mezi Muzeem ve Frenštátě pod Radhoštěm, novým muzeem nákladních automobilů Tatra v Kopřivnici nebo Centrem tradičních technologií v Příboře. Muzeum Novojičínska je totiž nejen polohou svých poboček, ale také rozptylem témat sbírek, velmi různorodé, a tak vytvořená grafická značka nejen odrazí specifika jednotlivých poboček, ale dokáže je všechny symbolicky propojit a dát muzeu jednotnou identitu.“
Lukáš Curylo, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro kulturu a památkovou péči
Původní logo
Nové logo
Vítězné logo pro Muzeum Novojičínska
Výsledky soutěže jednotné vizuální identity Muzea Novojičínska, příspěvkové organizaceZ doručených návrhů dne 5.6. 2020 odborná komise vybrala pět nejlepších prací mezi těmito určila vítězný návrh autorského kolektivu Vojtěcha Kollerta, Juraje Hatlase a Jakuba Janeby z BY.STUDIO. Odborná komise dále vybrala návrhy Bros in trikos, Kantors Creative Club, Jáchyma Moravce&Alekse Gumenyuka a Studio Pixle na hodnoceném 2. až 5 místě.
Zveřejnil(a) Muzeum Novojičínska dne Středa 10. června 2020
Explikace
„Vytvoření loga a vizuální identity pro Muzeum Novojičínska jsme pojali ilustrativní formou, která dokáže obsáhnout různorodost jednotlivých institucí které Muzeum zaštiťuje a vyjádřit tak jejich jednotlivé zaměření nebo skryté významy. Logo je navržené jako smyčka, ve které se skrývá příběh […].
Nesnažíme se subjekt lokalizovat jako budovu nebo konkrétní místo, ale vyjádřit v něm celý kraj který vnímáme sám o sobě jako muzeum. Smyčka symbolizuje písmeno M jako Muzeum nebo Muzea a sděluje různé asociace od meandru Odry, přes silnici, zmiji, přízi nebo provaz. Autentická tvarová nedokonalost symbolu dodává nezaměnitelný výtvarný character. Každá samostatná instituce spadající pod Muzeum má vytvořený svůj ilustrativní symbol který v kombinaci s hlavním logem tvoří vlastní specifickou značku. Vizuální styl nám tak umožňuje sjednotit všechny přidružené instituce a zároveň si každá z nich zachovává svou individuální podobu.
Hravé pojetí loga doplňuje na míru vytvořené písmo pro Muzeum které uceluje celou vizuální identitu a dodává jí nezaměnitelný vzhled. Jednotlivé prvky v rámci logotypů se dají rozpohybovat, celou identitu tak oživit a podpořit v komunikační strategii. Nová vizuální identita má podporovat ambice být vidět, být rozeznatelná a jedinečná nejen mezi Českými muzejními institucemi. Je koncipovaná tak, aby byla svěží, moderní a funkční nejen dnes ale také v budoucnosti.“
Písmo:
- Gruppa Grotesk, autorské písmo Vojtěcha Kollerta
Tým:
- Vojtěch Kollert
- Jakub Janeba
- Juraj Hatlas
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: muzeumnj.cz