Článek

Nezbytnost kvalitního loga: Proč je pro značku tak důležité?

Logo ke značce patří jako syrečky k Olomouci. V čem spočívají jeho největší benefity? Proč se vyplatí investovat do promyšleného a originálního loga?

Když jste na prahu nového podnikání, máte nad čím přemýšlet: Jak nazvat svou značku, jakou marketingovou cestou se vydat, kolik si můžete dovolit investovat…

Jakmile se přiblíží “spuštění” byznysu, začnete si uvědomovat, že už byste se měli taky zaměřit na logo, protože web nebo vizitky, to si bez loga neumíte představit.

Přesněji řečeno: Měli byste si uvědomovat, jak je logo důležité. Ono se klidně může stát (a děje se to), že v zápalu příprav a nutnosti investovat do tuny věcí, se logo dostane mezi okrajové záležitosti.

Přitom je logo základním stavebním kamenem brandu. A když špatně postavíte základy, nebo je vynecháte, značka se brzy sesype. Pojďme se na důležitost loga pro firmu jakékoliv velikosti podívat blíž:

Logo jako užitečný “cejch” značky

Vybavte si filmový western. Když šlo o dobytek, farmáři si ho označovali vypalováním značky, aby ho poznali kdekoliv a kdykoliv. S brandem to je úplně stejné. Akorát si odečtěte bolest při přiložení rozpáleného železa.

Na produktech, vizitce, webu… Logo hlásí do světa, že tohle je vaše značka. Že tohle jste vy. Jednoznačně sdělujete, jaký typ produktu nebo služby prodáváte. Ještě lépe: Jaký přínos zákazníkům předáváte.

Neznamená to, že logo musí přesně popisovat to, co děláte. Pokud jste společnost zaměřená na finanční služby, nemusí být součástí loga prasátko. Logo ale musí vyvolat spojení se značkou.

Logo v lidech vzbuzuje zvědavost

Lidi magnetizuje zajímavý design a barvy. Obyčejné věci bez nápadu obvykle přejdou bez povšimnutí. Logo by proto mělo být navrženo tak, aby vzbudilo zájem a zvědavost potenciálních zákazníků.

V první fázi to může znamenat, že si člověk řekne: Aha, to je zajímavé logo, co ta firma asi dělá…

To je první krok k tomu, aby se lidé začali zajímat.

Do loga lze dokonce rovnou vpravit i výhodu produktu. Setkat se s tím můžete třeba u kosmetických výrobků v obchodě, kde vás nutí hodit produkt do košíku.

Logo vás odliší od konkurence

Existují některé symboly, který představují konkrétní odvětví nebo produkty. Kolik jste například viděli log pizzerií, ve kterých italský šéfkuchař s roztáhlým úsměvem ve vysoké bílé kuchařské čepici drží obrovskou pizzu? Tucty?

Dobré logo by mělo odrážet poslání značky, ale taky se vymezit vůči konkurenci. Mělo by být jiné, odvážné, třeba i zábavné. Mělo by v člověku zanechat pocit, že stojí za to ho řešit.

Logo buduje důvěru

Firmy čas od času mění svá loga: Buď vylepšují vizuální identitu, nebo se v podnikání něco změnilo a je třeba to odrazit i v logu. Bývá to nezbytné, ale pro zákazníky zmatečné.

Když už si zvykli na určité logo, důvěřují mu. Důvěřují značce. Změnu cítí jako zradu. Musí zapojit hlavu, snažit se a vnitřně řešit, proč to firma udělala.

Věrnost značky je důležitá: Rozpoznatelné logo, které si drží jasnou podobu během celého svého životního cyklu, podporuje budování loajality. Značka se samozřejmě vyvíjí a změnám se nevyhne. Ale jádro musí zůstat stejné. Pro příklad nemusíme chodit daleko – zase ten Apple.

Logo můžete použít kdekoliv

Logo se podobá samolepce – můžete ho “lípnout” prakticky kamkoliv. Na web, vizitky, auta, trička, hrníčky, na sociální sítě… Kamkoliv. Je to způsob, jak propagovat značku důsledně, ať už je to online, v obchodě, nebo v domácnostech zákazníků.

Pokud logo splňuje všechny přínosné atributy, začnete tak šířit jasnou zprávu o své značce.

Aby logo fungovalo, musí zapadat do celého konceptu značky. Proto je důležité logo navrhovat pečlivě a promýšlet každý aspekt.

Přemýšlíte, jak by mělo vypadat vaše logo? Nebo uvažujete o redesignu stávajícího, protože to zkrátka “není ono”?

Spolehněte se na Wolfway. Na experty na tvorbu loga a firemní identity, kteří vám vrátí peníze, když s logem nebudete spokojení. Nic neriskujete.

Podívejte se, kolik stojí parádní logo na míru.

Zdroj: wolfway.cz


Text je součástí placené spolupráce s Wolfway.