Hodnocení redakce
Plynárenská společnost a žádný plamínek v logu, to je dobré znamení. Geometrický tvar piktogramu působí dobře a moc hezky jsou zpracované jsou i jeho aplikace. Vizuální styl působí čistě až minimalisticky. Ve chvíli, kdy je k piktogramu připojen text se však trochu perou dvě různé litery „g“ vedle sebe. Také nejsem fanoušek kombinování dvou řezů v jednom slovu. Celkově se jedná o velmi důstojnou a dobře zpracovanou vizuální identitu.
-
Logo
-
Vizuální styl
-
Zpracování
Celkově
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Energetická společnost GasNet se před časem vyčlenila ze skupiny innogy, což se stalo popudem ke změně loga a vizuálního stylu. Společnost spravuje tisíce kilometrů potrubí, které se symbolicky objevuje i v novém logu, jehož autorem je pražské Graphite Studio.
Studio pro GasNet připravilo kompletní vizuální styl, novou podobu webu a také návrhy brandingu interiérů. Nové logo je podrobně představeno na webu gasnetvnovem.cz, kde jsou ke stažení i jednotlivé varianty.
„Propojuje písmena gn v jediném tahu a symbolizuje tím plynovod, základní prvek naší infrastruktury a našeho podnikání.“
GasNet, web
Původní logo
Nové logo
Explikace
Tomáš Buble, kreativním ředitel Graphite Studio
„Klient požadoval moderní, veskrze současné logo s enviromentálním akcentem, které se obejde bez obvyklých klišé typických pro loga plynárenských společností. Naším cílem tedy bylo najít vizuální zkratku, která jednak vystihne podstatu businessu společnosti GasNet, a jednak ji zasadí do širšího kontextu. Najít, resp. vytvořit příběh pro novou značku, která se teprve etabluje na trhu.
Přísně geometrické logo, které propojuje litery „g“ a „n“ v jediném tahu, je asociací základního prvku plynárenské infrastruktury – plynovodu. Křížení pomyslného potrubí je zvýrazněno gradientem – tento prvek přidává prostorovou hloubku a je znakem, který propojuje celou vizuální identitu. Výrazná zelená barva dodává enviromentální akcent a činí značku výjimečnou v rámci odvětví.
Výrazná barevná plocha je rámcem pro aplikaci značky. Jasný odstín zelené barvy tvoří základ pro výrazný brand a pozitivní vizuální komunikaci. V tomto výrazném barevném prostoru lze samotné logo aplikovat v menších velikostech, a současně udržet značku snadno identifikovatelnou.“
Písmo:
- Fieldwork, písmolijna TipoType
Tým:
- Design: Klára Maršíčková
- ArtDirector: Tomáš Buble
- Spolupráce: Erika Cardová, Romana Uhříčková
Ukázky vizuálního stylu
Další práce Graphite Studio
Zdroj a foto: graphitestudio.cz