Porota soutěže Red Dot Design Award letos ocenila kampaň k 25. výročí mezinárodního hudební festivalu Struny Podzimu a doprovodného open-air festivalu Prague Sounds. Autorem je Petr Skala, který vystupuje pod značkou Skákala. Je to jeho v pořadí již druhé ocenění prestižním červeným puntíkem. To první získal v roce 2010 za animaci pro společnost Van Beem & Van Haagen.
Mezinárodně uznávané ocenění Red Dot Design Award je každoročně udělováno nejinovativnějším projektům na poli designu ve třech hlavních kategoriích – produktový design, design značky a komunikace a designový koncept.
„Nešlo jen o obligátní vizualizaci zvuku – leitmotivem celé kampaně je jak vlnění zvuku, tak vodní hladiny, protože jeden z festivalů se koná na Vltavě.“
Petr Skala
Skákalovo umění a vášeň pro design hudebních festivalů jste mohli v minulosti zaznamenat v Brně, kde byl po mnoho let dvorním designérem mezinárodního jazzového festivalu JazzFestBrno. V Olomouci to byl v roce 2019 festival klasické hudby Dvořákova Olomouc.
Explikace
„Hlavním úkolem bylo přinést design systém pro efektivní odbavení dvou festivalů, tak aby komunikace byla po celou dobu vizuálně konzistentní. Od té doby, co žiju v Praze, jsem si přál vytvořit vizuál pro pražský hudební festival a v případě Strun podzimu resp. Prague Sounds se mi přání splnilo dvakrát – jeden byl s pětadvacetiletou historií a druhý zcela nový. A to byla velká výzva.
Jsem velmi rád za důvěru Marka Vrabce a jeho týmu. Ve spojení s probíhající pandemií, kdy do posledních chvíle nebylo jisté, který z umělců přijede a jestli vůbec, vnímám Red Dot 2022 za Brand & Communication Design právě pro tento festival jako odměnu pro všechny z nás, co se na něm podíleli.“
Písmo:
- hlavní písmo: Matter, Martin Vácha, Displaay Type Foundry
Vývoj konceptu
Ukázky
Další práce:
Na brněnský Jazzfest lákají plakáty s „rozvibrovanými“ interprety
Zdroj a foto: Skákala