Tisková zpráva

Zlatá Mandlovka — limitovaná edice tradiční pálenky z Hustopečí

Slávu hustopečských mandlí, především v podobě unikátní pálenky a likérů, vzkřísila rodinná firma HUSTOPEČSKÁ MANDLÁRNA. Podařilo se jí vybudovat podnik s širokou škálou mandlových produktů. Oblíbeným produktem mandlárny je limitovaná edice Zlaté Mandlovky, na jejímž designu se podílela i společnost RATHGEBER. Podívejte se, jak se design lahve vyvíjel.

Krásná kombinace skleněné lahve s kovovým štítkem

„Hlavním naším výrobkem je Mandlovka, pálenka z vína a mandlí. Jde o oblíbený regionální produkt. Její exkluzivní řada, vyráběná jednou do roka v limitovaném množství 800 kusů, zraje několik měsíců v akátových či dubových sudech, čímž získává zlatavou barvu obohacenou o jemné koňakové tóny. Proto jsme zde zvolili i design lahví na vyšší úrovni. A má to úspěch“ říká jednatelka firmy Hustopečská mandlárna, paní Kateřina Kopová.

Na skleněné lahve se obvykle lepí jednoduchá papírová etiketa. Na základě žádosti o prémiové řešení designu byl proto navržen 3D štítek z hliníku. „Když jsme uvažovali nad designem lahve Mandlovky, napadla nás okamžitě varianta 3D hliníku. Po několika testech jsme nakonec vybrali materiál tloušťky 0,5 mm. Do tohoto štítku ve tvaru kruhu je embosován nápis MANDLOVKA v barevném provedení, které odpovídá barvě lihoviny, designu lahve a jeho dárkovému balení. Potisk byl proveden metodou sítotisku a doplněn povrchovým zušlechtěním technologií parciálního kartáčování spin finish. Na štítku je ze spodní strany naaplikováno velmi přilnavé lepidlo, aby tento designový klenot na skleněné lahvi držel za jakýchkoliv podmínek“ dodává odborný poradce z firmy Rathgeber, pan David Olejník.

Design celé lahve stejně jako dárkové krabice, v němž je balena, má na starost tým kolem Petra Matlochy a malíř Antonín Vojtek, který k lahvím v roce 2019 nakreslil originální obrazy. Na krabici byla použita speciální technologie, a to tisk přes stříbrné lamino, kdy touto technologií vzniká kovový efekt zlaté barvy.

Sklo jako tradiční obalový materiál

I přes svůj netradiční hranatý tvar, se jedná o standardní silnostěnnou lahev z pevného skla. Lahev byla následně zušlechtěna sklokeramickým potiskem, při němž prochází po dobu 2,5 hodiny pecí, která má teplotu kolem 600 °C.

„Chtěli jsme se odlišovat od standardního kuželového tvaru běžných lahví. A hranatost tu tak na první pohled působí výjimečně. Lahev je sice dražší, a ne tak všední. Navíc sklokeramický potisk má vysokou odolnost. Zajímavé jsou i uzávěry lahve, vyrobené rovněž ze skla jabloneckou firmou Vinolok. Punc luxusu jim dodává ještě kovové víko“ vysvětluje Kateřina Kopová.

Co limitovaná edice to nové značení

Odlišit se a zaujmout pokaždé znovu není jednoduché. Proto Mandlárna mění i atraktivní značení. Zákazníci se tak mohou spolehnout, že budou mít doma každý rok originál. „V roce 2020 vznikla výjimečná novinka Meruňkovka, destilát z našich meruňkových sadů. Meruňkovka ležela v akátovém sudu, který v předcházejících letech sloužil pro zrání Mandlovky. A s touto změnou přišla i změna značení s jasným cílem. Opět upoutat smysly zákazníka na první pohled“ připomíná paní Kopová.

 

Při pohledu na obě limitované verze Mandlovky je patrná změna u hliníkového 3D značení, které je celoplošně broušeno na méně robustním štítku tloušťky 0,3mm. Novinku však najdete i v letošní edici. „Pro letošní Mandlovku jsme použili technologické novinky, která si velmi rychle našla okruh svých zákazníků. Jedná se o povrchové zušlechtění strukturálním lakem, který skvěle vynikne právě na stříbrně lesklém podkladu. Do budoucna pak máme další želízko v ohni. Tím je náš zbrusu nový produkt Aluminium Label, který je svými vlastnostmi stvořený na zakřivené povrchy lahví. Pro Hustopečskou mandlárnu jsme již vytvořili první vzorky“ dodává na závěr David Olejník.


Text je součástí placené spolupráce se společností Rathgeber