Jak už obálka předznamenává, nový Font má jako hlavní téma Atletické závody a svazy. Na obálce je vyobrazena běžecká dráha, kde jsou čísla jednotlivých drah napsána různými fonty – jména těchto fontů a jejich autorů si pak můžete přečíst na předposlední stránce.
Jeden z velkých důvodů, proč právě toto číslo stojí za přečtení je velký rozhovor s Lumírem Kajnarem. Lumírovi práce jsou čím dál víc vidět a daří se mu i v soutěžích. Minulý týden jsme na Design portálu psali o jeho logu pro Junáka a v nedávné době jste o něm mohli číst i v souvislosti s logem Českého florbalu. Rozhovor zabral celých šest stran a řeč je nejen o samotných zakázkách, ale i o jeho způsobu fungování nebo o plánech do budoucnosti.
Hned další rozhovor následuje se Štěpánem Holičem, který nedávno vyhrál veřejnou soutěž na vizuální styl města Příbram a právě ta je hlavním tématem rozhovoru. Najdete zde i spoustu ukázek. Je to krásná práce, takže je na co koukat. Za zmínku stojí i rozhovor s berlínským ilustrátorem Lasse Wandschneiderem, který vedla Ludmila Favardin – kurátorka letošního ročníku přednáškového cyklu de.sign.
Co se týče hlavního tématu čísla – atletiky, tak té je věnováno deset stran uprostřed časopisu. Jsou zde ukázky vizuálních stylů atletických soutěží a to jak aktuálních tak i historických. Podrobněji se dočtete jednak o vizuálním stylu nejstaršího silničního běžeckého závodu v Evropě Běchovice–Praha, který připravovalo studio Kafka Design. A druhý podrobnější článek se věnuje vizuálnímu stylu British Athletics. Právě logo British Athletics bylo nejlépe hodnoceno v tradičním hodnocení log, ke kterým tentokrát připojila komentář Věra Marešová.
V tradiční rubrice je představena dvojice knih – Web ostrý jako břitva od Jana Řezáče a Type Navigator. Co se týče software, tak se Richard Krejčí podíval na zoubek Adobe Creative Cloud 2015 a to zejmnéna na výkon, novinky jednotlivých nástrojů, služby jako Adobe Stock a mobilní aplikace. V rubrice Krok za krokem je popsána tvorba stopek v Afinity Designeru.
V časopisu toho najdete samozřejmě mnohem víc – podrobněji se o obsahu aktuálního čísla dočtete na webu Fontu.