Hodnocení čtenářů
( hlasů)Matematicko-fyzikální fakulta UK ve spolupráci s Výzkumným ústavem pivovarským a sladařským připravil nové pivo — Slušné číslo. Po Pěkném čísle, o kterém jsme psali nedávno, se tak jedná o další nápoj, který vzniká ve spolupráci Pivovaru Ferdinand z Benešova a studia Autority.
Slušné číslo je nové nealkoholické pivo, které je mladším sourozencem už zavedeného Pěknýho čísla. Je univerzitním nealkoholickým pivem, které obohatilo jak nabídku stravovacích zařízení Univerzity Karlovy – Culina Carolina, tak později i běžnou distribuční síť. V obecném povědomí není Matematicko-fyzikální fakulta UK zapsána jako instituce, která se věnuje vývoji nových nápojů. Přesto dlouhodobě spolupracuje s Výzkumným ústavem pivovarským a sladařským na nových technologiích či exaktních měřeních vlastností a kvality pivních nápojů.
„Jako doplnění k Pěknýmu číslu, které je 14tka, nám přišlo velmi vhodné připojit „slušného bráchu“, který má nulový obsah alkoholu. Jednoduchý a snadno rozpoznatelný název obou piv umožňuje výbornou orientaci mezi oběma pivy hned na první dojem.“
Studio Autority
Explikace
„Při navrhování loga Pěkného čísla jsme v rovině myšlenky chtěli, aby v případě rozšíření řady o další druhy piva, bylo možné pod sjednocujícím piktogramem „pí“ změnit název a současně zachovat vizuální identitu značky. Logo má ponechaný piktogram „pí v o“ (pí v kroužku) a stejnou typografií vypsán nový název. Pro velmi jednoduché rozlišení druhu piva by mělo sloužit hlavně barevné pozadí v ploše etikety.
Když jsme obdrželi zadání k vytvoření etikety pro nealkoholické pivo, věděli jsme, že se bude jednat o opak Pěknýho čísla. Z černé kontrastní plochy jsme pro jasné odlišení vytvořili plochu s barevným přechodem a znakem nula. První z nápadů byl, udělat nealkoholické pivo barevné a zcela odlišné, než je k vidění na trhu. S Matfyzem i pivovarem Ferdinand jsme vedli debatu nad formou uvedení piva na trh. A také, jak velikou podporu by náš nestandardní přístup k barevnosti měl. Jednotně jsme se shodli na tom, že nemáme možnost takové kampaně a na zákazníka bude lepší cílit zažitou barevností pro snadnější spojení nealkoholického piva. Vzali jsme proto barvu zralého ječmene, piva jako takového a vody. Vytvořili jsme si základní pastelový barevný přechod a do znaku „0“ jsme nastavili přesné matematické násobení barvy. Tím jsme získali zajímavý efekt překrytí a ve spojení s Matfyzem i další propojovací prvek. Dalším objektem, který na začátku byl spíše omezující, je tvar hlavní etikety. Z tohoto tvaru jsme naopak udělali motiv, který nám skvěle zapadá do konceptu.
U pěkného čísla jsme vytvořili claim: „Čistá mysl, má smysl.“ Měl sloužit jako upozornění na nadměrné pití alkoholu. Při tvorbě klíčového vizuálu jsme tento claim použili jako hlavní sdělení k propagaci Slušného čísla.
K etiketám byl současně vytvořen klíčový vizuál, design podtácků, označení pro výčepní zařízení a další akcidenční tiskoviny.
Obě piva rychle mizí z prodejních míst, a to nás samozřejmě velmi těší.
Tak na zdraví!“
Základní info k pivu:
První spodně kvašené „nealko“, za studena chmelené, s využitím vinařských kvasnic, s osvěžující chutí s nádechem citrusu a tropického ovoce.
- obsah alkoholu 0,5 % obj. (~ 0,15π % obj.)
- EPM 6 % (~ 2π %)
- hořkost 14 EBU (22/5π)
- barva 6–8 EBC (2π–2,5π)
Písmo:
- Noway, písmolijna Atipo
Tým:
- Jan Pilik, Art director
- Vladimír Mráz, Graphic designer
Další ukázky:
Zdroj a foto: autority.cz