Hodnocení čtenářů
( hlasů)Zlínský kraj mění po 19 letech logo i vizuální styl. Za návrhem stojí agentura Little Greta, která vzešla vítězně z dvoukolové soutěže, do které bylo pozváno pět studií. Hodnotíci komisi doplňovali i odborníci z Fakulty multimediálních studií Univerzity Tomáše Bati. Cílem je sjednotit vizuální styl Zlínského kraje a všech jeho organizací.
Nová vizuální identita Zlínský kraj stála necelých 500 tisíc korun. Podle vedení hejtmantsví má proměna stylu ukázat, že chce být kraj odlišný a přitom zůstat věrný regionálním tradicím. S novou vizuální identitou se můžete blíže seznámit na speciální microsite krajbezhranic.cz či v rozhovoru se zakladateli agentury Little Greta Janem Blažkem a Tomášem Nedvědem v magazínu Patriot.
„Aby náš kraj vystoupil z řady a lépe se prezentoval uvnitř i navenek, rozhodli jsme se po téměř dvaceti letech osvěžit jeho značku. Chtěli jsme najít nadčasovou regionální identitu, která Zlínský kraj nejlépe vystihuje,“
Radim Holiš, hejtman
Původní logo
Původní logo kraj používal od roku 2003.
Motiv čtverců se objevuje i v logu města Zlín, které vytvořili Tomáš Machek a Petr Babák v roce 1994.
Nové logo
Explikace
Tomáš Nedvěd, kreativní ředitel Little Greta
„Naše agentura ve Zlínském kraji vznikla, proto víme, že to není odstrčený region na periferii. Historicky je v něm živý tvůrčí duch, i dnes jsou zde velice silné kreativní průmysly. Díky síle myšlenky a lidské kreativity jsme krajem bez hranic, protože slovy klasika, co chceme, můžeme. To vše zrcadlí nová – a poměrně neortodoxní – vizuální identita. Ta umožní Zlínskému kraji vykročit ze stínu a přerámovat image regionu právě ve výše popsaném, ambiciózním duchu.“
Písmo:
- hlavní písmo: Degular, Oh No Type
Ukázky
Alternativní návrh agentury Little Greta
Další práce studia:
Zlínské Technologické inovační centrum má typografické logo i styl od Little Greta
Agentura Little Greta získala ocenění Red Dot za český cider Kolowrat
Zdroj a foto: kr-zlinsky.cz, littlegreta.co.uk