Klicperovo divadlo Hradec Králové vstoupilo do sezony 2015/16 s novým logem. To bylo vybráno na základě soutěže, kterou divadlo vyhlásilo na počátku letošního roku – do soutěže se přihlásilo 41 účastníků a předloženo bylo 93 návrhů. Komise, která vybrala vítězné logo, byla složena ze zaměstnanců Klicperova divadla i externích odborníků. Autorkou vítězného návrhu se stala BcA. Eliška Karešová, absolventka Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a studentka grafického designu na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Původní logo
Zdroj: klicperovodivadlo.cz
Nové logo od Elišky Karešové:
Zdroj: klicperovodivadlo.cz
“Nové logo je jednoduché, čisté a věříme, že i jasně rozpoznatelné. Navíc se trojúhelníkovým motivem odkazuje i k reliéfu od Vladimíra Preclíka zvanému Antické drama či Tympanon, který sloužil jako dosavadní logo,” uvádí ředitelka Klicperova divadla Ing. Eva Mikulková.
“Logo má celkově vzhled fialové buřinky, která odkazuje k bustě Václava Klimenta Klicpery na budově divadla. Pokud si logo rozdělíme na dvě části, můžeme pak vidět klasický symbol roztahující se jevištní opony nad obdélníkovým pomyslným pódiem. Prostor bílého trojúhelníku odkazuje k původnímu logu a zároveň představuje několik městských dominant, především Bílou věž na náměstí, která se nachází nedaleko divadla. Druhým městským symbolem v logu je soutok řek Labe a Orlice, kdy se dvě řeky jako ramena setkávají ve vrcholu trojúhleníku. Třetí konkrétní význam trojúhelníku je záře světla, které kuželovitě ozařuje pódium. Při otáčení loga můžeme vidět siluety písmene “K”, nebo naopak “D”, logo je tedy složeninou iniciál Klicperova divadla, které do sebe navzájem zapadají,” popisuje filozofii svého návrhu grafička Eliška Karešová.
Zdroj: klicperovodivadlo.cz
Základní použité písmo je Open Sans, které doplňuje Times New Roman. Kompletní manuál vizuálního stylu si můžete stáhnout z press sekce divadla.
Zdroj: klicperovodivadlo.cz