Hodnocení čtenářů
( hlasů)Agentura CzechTrade má nové logo a web. Podle agentury byl hlavním cílem grafických změn modernizace vizuální prezentace agentury a její výraznější propojení s hodnotami a vizemi Strategie CzechTrade na období 2023-2026. K vytvoření nové vizuální identity bylo vybrána brněnská agentura S&K Public.
Impuls k redesignu tradičního loga bylo také loňské 25leté výročí od založení agentury CzechTrade. Logo, prošlo úpravou, v rámci které se zjednodušil symbol vlajky, který je nyní bez kontinentů. Změny se dočkalo i písmo, které se z patkového změnilo na modernější grotesk.
„Co se týče loga, tak naším záměrem nebylo vytvořit zcela nové logo bez jakékoliv návaznosti. Logo CzechTrade má v České republice vysoké povědomí, svoji finanční hodnotu a řadu ochranných známek, ale i přesto bylo potřeba jej zmodernizovat a dodat mu svěžest a dynamiku, stejně jako novému webu. S novou vizuální identitou jsme velmi spokojeni a věříme, že bude CzechTrade pozitivně reprezentovat.“
Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade
Původní logo
Nové logo
Explikace
Adam Havel (Account Director) a Vojtěch Obrovský (Creative Director), agentura S&K Public
„Zadání nás významně navedlo k tomu, abychom udrželi kontinuitu s původním logem, které se již etablovalo v obchodních kruzích po celém světě, a zároveň ho udrželi vysoce viditelným mezi logy ostatních zahraničních agentur s podobnou misí.
Z tohoto důvodu jsme zvolili evoluční přístup, který navazuje na stávající klíčové prvky a zároveň zachovává dobrou rozpoznatelnost. Facelift může být někdy kompromisní, přes to je i dobrým nástrojem pro generační propojení mezi jednotlivými verzemi, a to má klíčový význam pro vytvoření funkčního přechodu celé vizuální identity.
Celý kreativní proces a následný vývoj vybraného řešení probíhal v úzké spolupráci se zadavatelem. Ten nám poskytoval kontinuální zpětnou vazbu, což nám umožnilo vše dobře napasovat na jeho rutinní potřeby i všechny specifické aplikace. Původní barevnost jsme respektovali, protože je pro CzechTrade charakteristická. Provedli jsme jen její citlivý posun, aby logo i nová identita působila výrazněji a zároveň byla vhodná pro budoucí digitální ekosystémy.
Z hlediska typografie jsme udělali radikálnější aktualizaci. Zvolili jsme grotesk (pozn. bezpatkové písmo), který nabízí výbornou čitelnost, čisté linie a časovou odolnost. Navíc jsme se rozhodli zachovat některé charakteristické prvky, například šikmou příčku u písmene „e“, a napojení verzálky „T“ a minusky „r“ uprostřed logotypu. Hravost původního loga jsme zakomponovali do ascenderu (pozn. horní dotah) u minusek „h“ a „d“, což hezky podtrhuje pohyb a dynamiku v modré vlajce.
Původní prvek vlajky s mapou byl velmi komplikovaný a nevhodný pro online prostředí a další aplikace. Jedna z klíčových změn tedy spočívala ve vytvoření nového vizuálního stylu pro mapu, který nyní slouží jako inherentní součást celkové identity. Mapa se vyskytuje společně s logem, avšak již ne přímo v něm. Modrá vlajka sama o sobě prošla potřebnou úpravou a vizuálně se propojila s typografií, navíc funguje jako grafický prvek, který v kombinaci s logem a další grafikou umocňuje celkový dojem z dané aplikace.
Nové logo, barevnost a celá vizuální identita se promítla i do nově spuštěného webu. Obsah je sice králem, zde však byla důležitá i otázka přehlednosti a uživatelského prostředí. Udělala se výrazná redukce funkčních elementů a nepotřebných segmentů, a zůstalo jen to opravdu podstatné s novým logem v hlavičce. Pro nás je kvalitní design stránek základem vnější komunikace – strukturované rozložení, jasné oddělení sekcí, dobře čitelná typografie, správně orientovaný a nasměrovaný návštěvník – to vše jsme se spolu s týmem CzechTrade vtělili do nové podoby webových stránek.
Věříme, že nový kabát agentuře CzechTrade sluší a přejeme jí, ať je v něm ve světě exportu pořádně vidět.“
Písmo:
Tým:
- Adam Havel, Account Director
- Vojtěch Obrovský, Creative Director
- Ondřej Kostiha, Graphic Designer
- Vítězslav Šudoma, Graphic Designer
- Bc. Hana Toclová, vedoucí oddělení marketingu
- Ing. Zuzana Synková, ředitelka odboru marketingu a strategie
Varianty loga
Posty na sociálních sítích
Web
Další ukázky
Zdroj a foto: czechtrade.cz, skpublic.cz