Hodnocení

Jak hodnotí nové logo Zoo Ostrava odborná veřejnost? Zeptali jsme se…

Druhá největší Zoo v České republice má nové logo a vizuální identitu. Autorem je Frank Ateliér, který na zakázce pracoval přes rok. Na to, jak se nové logo povedlo, jsme se zeptali grafiků a studií. Ukázky i explikaci najdete v samostatném článku.

„Zadání nás významně navedlo k tomu, abychom udrželi kontinuitu s původním logem, které se již etablovalo v obchodních kruzích po celém světě, a zároveň ho udrželi vysoce viditelným mezi logy ostatních zahraničních agentur s podobnou misí.“
David Hanousek, Frank Ateliér

Hodnocení čtenářů:

Sending
Hodnocení čtenářů 4.21 (73 hlasů)

Hodnocení odborníků:

S nabídkou hodnocení oslovujeme zástupce studií a agentur uvedených v adresáři studií na Design portálu. Názory zobrazujeme v pořadí, v jakém dorazily do redakce.


+ Rozumím tomu, že hroch je pro ostravskou ZOO důležité až symbolické zvíře. To je naprosto OK.
+ Grafický vzorek ve stylu hrocha. To je výborné. Třeba bude v budoucnu ještě víc variací.
+ Na rozdíl od mnohých současných identit je to dostatečně charakteristické, tím pádem rozpoznatelné. A tak to bude plnit svou roli.
0 Používat vzorek a fotografie zároveň na jedné ploše nebude nic snadného.
– Kdyby měl hroch jinak barevné oči (např. bílé) bylo by to pro mne srozumitelnější
– V logu vidím dvě centra pozornosti – hroch a nápis ZOO OSTRAVA. Kompaktnější provedení by bylo lepší zejména pro velké aplikace.

Zdeněk Sládek
Studio Protein


Za mě je to moc povedené, líbí se mi, že je to čisté a přitom dost barevné. Dal bych tomu 10 bodů z 10.

Petr Jančárek
WolfWay


Propojit botaniku a hrocha – nelehké a docela limitující zadání. Samotný symbol je poměrně komplikovaný, což snižuje rozpoznatelnost loga v malých velikostech (ukázka plakátů, vizitek i autobusu). Stylizace hlavy by mohla být vyřešena trochu lépe – konkrétně mám problém s tím, že na hrochovi pořád hledám oči, které nejsou zrovna přiznané a proti živé předloze jsou dost roztažené. Symbolu by možná také pomohlo odebrání lístků v oblasti tváří a větší kontrast velikostí mezi čelem a tlamou. Na druhou stranu je samotný symbol v rámci segmentu zoologických zahrad poměrně unikátní, což by se dalo využít ke stejné stylizaci i dalších zvířat a využít tyto motivy např. pro merchandising. Vizuální styl je očekávatelný, ale udržitelný a zdá se, že podle rozsahu předvedených aplikací funguje dobře. Barevný kód je příjemný, ale černá barva působí v pestré paletě dost tvrdě, hlavně když zrovna není užita jen v pozadí, ale na části grafických elementů. Písmo bych volil jiné s ohledem na vizuální styl, který působí hodně měkce. Nelíbí se mi některé doteky liter v serifovém písmu a disproporce Z a O v samotném logu u písma bezserifového. Celkově je však nová vizuální identita Ostravské zoo vzhledem k té minulé obrovský skok správným směrem. Představení formou videa je skvěle zpracované a věřím, že může zásadně ovlivnit to, jak novou identitu přijme široká veřejnost. Přeji autorům i zadavateli, aby se dobře ujala a přinesla očekávaný cíl.

Jan Šlégr
Dynamo design


Kvalitní práce. Ztvárnění původního motivu hrocha formou, která symbolizuje botanický park, je skvělý nápad. V logu bych možná uvítal jemnější písmo, které by více odpovídalo stylu ilustrace. Barvy a aplikace identity působí velmi příjemně a projekt je skvělým příkladem propracované identity.

Martin Marušinec
Touch Branding


Skok je to pořádný, ve srovnání s předchozím logem. A bylo na čase. Chápu, že návrh reflektuje zadání, tedy rozmanitost a pestrost, faunu i flóru. Vizuální identita mi funguje dobře, vizuály poutají oko, se vzory se bude pracovat dobře. Nicméně v logu mi symbol připadá příliš zdobný a komplikovaný. Navigační systém je časté úskalí pro orientaci návštěvníka v ZOO, ale autoři se s tím poprali zdatně. Rád se po zavedení v ostravské ZOO přesvědčím na vlastní oči.

Tomáš Nedvěd
Little Greta


Krásná práce, nad které je vidět, že o ní někdo přemýšlel. Spojit motiv hrocha a botanické zahrady je celkem nesnadné zadání, ale tady se to povedlo na jedničku.
Samotné logo ale teprve pořádně rozehrává vizuální styl, který je hravý, zajímavý a krásně modifikovatelný. Tím pádem bude i dostatečně nadčasový. Celkově se jedná o velmi povedenou práci, palec nahoru.

Jan Beneš
Beneš & Michl


Moc pěkná práce a velký posun vizuální identity zoo tím správným směrem. Je to hravé, kreativní a k zoo se takový styl určitě hodí. Osobně bych přemýšlel nad možností určitého propojení se silnou identitou Ostravy – vykřičníky. Ale to je téma spíš na strategii značky, než na grafické řemeslo. Posílám tedy gratulaci tvůrcům i zadavatelům.

Kamil Pavlíček
Unifer


Z mého pohledu převládá více ten botanický motiv. Logo mi přijde nejlépe čitelné v čb variantě. Barevné kombinace jsou svěží a při rozpracování do konkrétních materiálů vizuálního stylu je výsledek povedený i když realita nebude tak přibarvená. Logo a vizuální styl Zoo určitě prospěje.

Jan Pilik
Autority


Ukázky najdete v článku

Zoo Ostrava

Zdroj a foto: zoo-ostrava.cz, frankatelier.cz