Logo

Celní správa

Toman Design

Sending
Hodnocení čtenářů
3.37 (57 hlasů)

Celní správa České republiky má nové logo a vizuální styl od studia Toman Design. Návrh studia vzešel ze soutěži pořádanou organizací Czechdesign. Nové logo tvarem navazuje na štít z původního loga, ale zobrazuje ho v podobě šipek, které odkazují na hlavní náplň Celní správy a tím je plynulý tok zboží.

Soutěž byla vyhlášena už v roce 2019 a do další fáze postoupila studia HMS design a Toman Design. Následovala téměř čtyřletá pauza, po které se podařilo soutěž dokončit. V odborné části poroty zasednuli grafičtí designéři Petr Štěpán, Pavel Frič a Žaneta Kögler. Vítězné studio získalo  zakázku na dopracování vítězného návrhu, implementaci finálního konceptu a vytvoření grafického manuálu vizuální identity celní správy. Studio HMS design obdrželo skicovné.

„Hlavním motivem nového vizuálního stylu jsou jednotlivé segmenty štítu, které rámují formát a zároveň otevírají prostor pro dialog. Díky užití detailu směrových šipek symbolizují navíc pohyb zboží.“
Toman Design

Studio Toman Design má svém kontě například identitu Českého statistického úřadu, orientační systém centra Bořislavka nebo vizuální styl města Luhačovice. Ve studiu také vznikly desítky knih (například čtyřdílná monografie Josefa Čapka). Za svou práci obdrželo studio řadu ocenění v Čechách i v zahraničí.

Původní logo

Nové logo

Explikace

Toman Design

„Východiskem se pro nás stalo spojení tvaru štítu se zkratou „CS“. V novém návrhu se však štít osvobozuje od historických vazeb a posouvá design k aktuální filozofii Celní správy, která se chce více přiblížit klientům – firmám. Štít v novém pojetí sice funguje jako ochranný, zastřešující symbol, zárověň je ale platformou pro komunikaci mezi úřadem a firmami. V symbolu štítu je také obsažený detail v podobě směrových šipek. Ty odkazují k hlavní náplni Celní správy – zajištění plynulého toku zboží.

Hlavním motivem nového vizuálního stylu jsou potom jednotlivé segmenty štítu, které rámují formát (obrazně nastavují pravidla) a zároveň otevírají prostor pro dialog. Díky užití detailu směrových šipek symbolizují navíc pohyb zboží.

Dynamika použití segmentů (framů) vychází z různých proporcí formátů (šířkový, výškový, čvercový) a různých forem aplikací (tiské výstupy a online prostředí).

Z vizuálního stylu celní správy vychází i design náborové kampaně. I v tomto případě pracujeme s motivem „rámu“, který je prostorem pro umístění fotografií zaměstnanců Celní správy. Grafická pravidla jsou volnější než u samotné instituce. Vizuální styl pracuje s rozšířenou barevnou škálou.

Design vozového parku vychází z diagonálně řešených pruhů zakončených šipkou. Tento detail by společně s barevností měl automobily odlišit od dalších bezpečnostních složek. Reflexní prvky jsou obsažené v šedých i modrých pruzích.

Písmo:

  • hlavní písmo: Söhne,  Klim Type

Tým:

Ukázky

Další práce studia:

Centrum Bořislavka

Luhačovice

Zdroj a foto: toman-design.com