Článek

Lepidla Kanagom mají nové obaly i vizuální styl

Tradiční česká značka univerzálních lepidel Kanagom, která je na trhu už 55 let, před časem oslovila studio Amorfa s úkolem navrhnout nový vizuální styl, přičemž logo mělo být zachováno. Výsledkem spolupráce jsou nové návrhy obalů, marketingové komunikace i  slogan „Lepíme si po svém“. 

„Typografické logo a vodoznak navazují na tradici značky, podporují její přímou komunikaci
a rozpoznatelnost.“
Lukáš Chládek, kreativní studio Amorfa

Explikace

Lukáš Chládek, kreativní studio Amorfa

„Obal lepidla prošel razantním redesignem již před pár lety. Nová podoba ale byla generická, a značce nestačila pro zviditelnění na trhu a následné rozšíření o další typy specializovaných lepidel. Vytvořili jsme vizuální styl celé značky, a aplikovali ho na obal lepidla tak, aby působil podobným dojmem jako první redesign a nemátl zákazníky. Velká změna však proběhla v hlavní komunikaci obalu, kde vzhledem k dlouholeté tradici značky upřednostňujeme specializaci daného typu lepidla před logem. Tato komunikace spolu s barevností pomáhá k rychlé orientaci v regálech obchodů, a vyzdvihuje široký záměr značky. Moderní minimalistický design přinesl větší pozornost mladých zákazníků.

S lepidly Kanagom každý pracuje jinak. I přes zkažené pokusy nebo umazané ruce, je pro lidi důležitější kreativní proces tvorby než dokonalý výsledek. Proto jsme vymysleli slogan Lepíme si po svém. Hlavním grafickým prvkem je nerovně nastříhaný papír, který odlehčuje vizuál a rozbíjí obavy z nepovedených pokusů. Z prvku nerovně nastříhaného papíru vycházejí i Ilustrace. Díky nim je na první pohled jasné, na co lepidlo použít. Základní červenou barvu jsme zvýraznili a začali používat napříč celou vizuální identitou.“

Ukázky

Další práce studia:

Big Boy

Zdroj a foto: