Logo

Příbor

Sending
Hodnocení čtenářů
3.05 (20 hlasů)

Město Příbor se na přelomu roku dočkalo nového vizuálního stylu. Zdůrazňuje tři hlavní hodnoty města: bohatou historii, přírodu a klidný život. Hlavním motivem loga jsou brýle odkazující na Sigmunda Freuda. Autorem je autorská dvojice Jan Bartoň a Klára Řezníčková, jejichž návrh byl schválen hodnotící komisí a Radou města. Logo, slogan „Tady snům rozumíme“ a celkový koncept spojují město s Freudovým odkazem a procesem snění.

Barevná paleta nového stylu zahrnuje modrou, symbolizující klid a serióznost, fialovou, odkazující na kulturní dědictví, a zelenou, která vyjadřuje přírodní krásy okolí. Barvy doplňuje motiv barevných sklíček, jež zaostřují na důležité prvky města. Flexibilita a jednotnost stylu umožní jeho využití ve všech oblastech městské propagace.

„Logo a slogan nového vizuálního stylu odkazují na slavnou osobnost města, Sigmunda Freuda. Charakteristickým prvkem loga jsou Freudovy brýle, které symbolizují zaměření na to, co dělá Příbor tak příjemným místem. Brýle v logu slouží jako pomyslný ukazatel zajímavých a důležitých aspektů města.“
Profil města Příbor na Facebooku

Logo

Explikace

Jan Bartoň a Klára Řezníčková, autoři vizuálního stylu

„Návrh nového vizuálního stylu města Příbora má za cíl zdůraznit tři klíčové prvky, které definují jeho tvář a mohou přilákat turisty, přispět k jeho rozvoji a zvýraznit jeho jedinečnost: bohatou historii, krajinu kolem města a klidný život v městě a jeho okolí. Logo a slogan, který jsme si vybrali, odkazují na práci rodáka Sigmunda Freuda a odlehčeně reflektují sny obyvatel po životě v klidném městě, avšak městě plném možností. Proto jsme do loga začlenili typické Freudovy brýle, které symbolizují zaměření na to, co je v Příboře tak příjemné. Brýle tak slouží jako ukazatel. Snažili jsme se propojit vizuální styl s procesem snů a myšlenek, vycházejíc z citátu „Oči jsou bránou do duše“, vnímajíce Příbor jako místo, které lahodí očím i duši. Tuto myšlenku jsme promítli do našeho vizuálního stylu, který se zaměřuje na optiku občana či turisty, zaostřující na zajímavé a dosud neobjevené možnosti nebo místa. Vizuální styl nám skrze tuto optiku otevírá možnosti v oblasti propagace.

Vždy pracujeme s barvami, které jsou charakteristické pro naši oblast zájmu. Modrá symbolizuje klid a serióznost, fialová historii a kulturu města, která rozhodně stojí za pozornost, a zelená přírodu a okolní krajinu, která může turisty či občany zaujmout svým půvabem. Tyto oblasti jsme propojili prvkem barevných sklíček, které simulují pohled občana či návštěvníka, zaostřují na to, co je zajímavé, co by neměl minout. Brýle tedy představují klíčový prvek celého návrhu. Jsou flexibilní, spolehlivé a fungují napříč celou vizuální komunikací, přizpůsobují se různým požadavkům a médiím.

Celý vizuální styl kombinuje dvě písma, Strawford z písmolijny Atipo Foundry a písmo Lora. Strawford – jednoduchý, moderní a neokoukaný bezpatkový font, který vizuál posouvá klidně a neutrálně. Toto písmo je jasné, funkční, čitelné a egantní. Písmo Lora z písmolijny Cyreal Opensource Foundry – patkové písmo (volně k dispozici na google fonts), které působí vedle Strawfordu velmi vkusně a je tedy vhodnou volbou pro kombinování, společně tvoří vyladěný pár.

Claim „Tady snům rozumíme“ chápeme jako dvojí význam. Na první pohled nás slogan zavádí k myšlence, že město má schopnost poskytnout občanům to, co je pro ně lákavé a zajímavé. Druhým plánem je odkaz na rodáka a kořeny města Příbor, kde sny mají tak silný rezonanční efekt.“

Písmo:

  • hlavní písmo: Strawford, Atipo Foundry
  • doplňkové písmo: Lora, Cyreal Opensource Foundry

Ukázky

Další práce Jana Bartoně:

Štramberk

Dům kultury města Ostravy

Zdroj a foto: jnbn.cz, pribor.eu