Loga

Jindřichův Hradec

Studio Milou

Sending
Hodnocení čtenářů
4.08 (25 hlasů)

Město Jindřichův Hradec zavádí nový jednotný vizuální styl, který vychází z loga vytvořeného pro titul Evropského města sportu 2025. Toto logo, navržené studiem Milou, se nyní rozšiřuje do širší komunikace města. Radní města na svém jednání vzali na vědomí implementaci tohoto vizuálního stylu do městské komunikace podle existujícího manuálu. Nové logo je již viditelné na sociálních sítích a kulturních plakátech a plánuje se jeho postupné zavedení do dalších oblastí, včetně propagačních materiálů, webu a e-mailových podpisů.

K logu byl vypracován manuál užívání, který bude předán jednotlivým odborům městského úřadu pro správné využití. Na rozdíl od městského znaku, jehož použití podléhá přísným pravidlům, bude využití nového loga volnější a bude k dispozici i veřejnosti pro akce pořádané ve spolupráci s městem.

„Logo má myšlenku, je poměrně jednoduché a přitom výrazné. Zaznamenali jsme na něj samé dobré ohlasy.“
Michal Kozár, starosta Jindřichova Hradce

Výchozí logo

Logo, které si město nechalo zpracovat k titulu Evropské město sportu 2025:

Nové logo

Explikace

Tomáš Pikna, Studio Milou

„Pro město s bohatou historií a živou současností jsme vytvořili vizuální identitu, která spojuje obojí do jednoho výrazného symbolu. Hlavním prvkem loga je tvar inspirovaný městským znakem, do kterého jsou vkomponovány iniciály J a H – zkratky pro Jindřichův Hradec.

Symbol je zkosen pod úhlem 15°, což odkazuje na 15. poledník protínající město. Tento detail není jen geografickým bodem, ale i vizuální metaforou propojení místa, času a pohybu. Průsečík poledníku prochází celým symbolem a vytváří slovo „je“ – jednoduché sdělení, které reflektuje nejen existenci města, ale i jeho dynamický život.

Logo zároveň připomíná historickou strategickou polohu Jindřichova Hradce na cestě mezi Prahou a Vídní. Tvoří pomyslnou cestu a díky své jednoduchosti lze symbol snadno nakreslit prstem do písku, křídou na chodník nebo jakýmkoliv jiným způsobem. Logo je navrženo tak, aby bylo přístupné, srozumitelné a použitelné vždy a všude – protože je určeno lidem. Všem lidem.

Při tvorbě loga jsme kladli důraz na jeho čitelnost a univerzálnost, aby efektivně komunikovalo napříč různými oblastmi, které město zastřešuje – od kultury přes sport až po vzdělávání. Logo je navrženo tak, aby bylo snadno rozpoznatelné a dobře fungovalo v různých formátech a médiích, což zajišťuje jeho konzistentní prezentaci napříč všemi komunikačními kanály města.

V rámci vizuální komunikace jsme zvolili písmo Halyard Display, které doplňuje moderní a čistý vzhled loga. Halyard je bezpatkové písmo navržené Joshuou Dardenem ve spolupráci s Ebenem Sorkinem a Lucasem Sharpem a bylo vydáno v roce 2017 studiem Darden Studio. Jeho design čerpá inspiraci z groteskních písem 19. a počátku 20. století, což mu dodává nadčasový a univerzální charakter. V rámci vizuální komunikace používáme pouze část řezů a to Book, Regular a Medium. Nejčastěji v komunikaci, kdy by řez Medium měl být použit na to nejdůležitější sdělení. A proč dva řezy v jednom textu? Protože někdy je toho zkrátka příliš, a tak jsme se rozhodli, že to usnadníme čtenářům všude tam, kde to bude možné. Město komunikuje jinak, než firma. Město je tu pro malé děti, ale i starší lidi a tomu jsme se snažili přizpůsobit prakticky vše.

Použitím písma Halyard Display a jednoduchého symbolu, který v sobě skrývá mnohem více, než se na první pohled zdá, přinášíme čitelnost a estetickou soudržnost napříč všemi komunikačními materiály města.

Nové logo a vizuální styl města Jindřichův Hradec vzniklo s jediným cílem – aby patřilo všem. Není to jen grafická značka, ale otevřený vizuální jazyk, který dává prostor každému obyvateli i návštěvníkovi.  Symbol v logu nahrazuje slovo „je“. Díky tomu lze vizuální styl číst mnoha způsoby: 

Jindřichův Hradec je kultura. Je sport. Je historie. Je Alena. Je Ema. Je všichni, kdo tu žijí. A zároveň také obráceně: Petr je Jindřichův Hradec, fotbal je Jindřichův Hradec… Je to město plné příběhů, lidí a zážitků – a nové logo to odráží. Ať už jste zde doma, nebo jen na návštěvě, Jindřichův Hradec je i váš.“

Písmo:

  • hlavní písmo: Halyard Display, Josha Darden, Eben Sorkin a Lucas Sharp, Darden Studio

Ukázky

Zdroj a foto: milou.cz, jh.cz

Sending
Hodnocení čtenářů
4.08 (25 hlasů)