Opencard má svoje odslouženo a od března začíná platit její nástupce – Lítačka. Za vizuálním stylem nového projektu stojí pražské studio Touch Branding, které jsme požádali o explikaci a několik ukázek.
Návrh nového loga i samotné karty je záměrně odlišný od běžného přístupu ke kartám pro jízdu MHD. Běžně se používají motivy ikon daného města, barevnost je také laděna podle města. Ale Lítačka je už v názvu jiná. Stejně jako je nový název hravý a originální, snažili jsme se to samé vložit i do designu karty. Zelená barva byla předem daná a nám se líbila.
Prvotní inspirace leží v stylu všeobecně známých dopravních map, ale linky byly postupně kroucené a zakřivené, aby působili méně technicky. Grafika karty má působit vesele a pozitivně a chtěli jsme, aby se stala tématem rozhovoru. Což se rozhodně naplnilo.
Ukázky vizuálního stylu:
Zdroj: touchbranding.com