Článek

Designblok ukázal vizuály letošního ročníku – 22 designérů ve vítězných pózách

Designblok – pražský týden designu a módy představil vizuál k letošnímu ročníku. Zachycuje tváře předních českých designérů a osobností spojených s Designblokem. Nadcházející ročník přehlídky se uskuteční 27. – 31. října 2016 v prostoru Výstaviště Praha Holešovice a jednotícím tématem je pro tento rok Sport.

designblok-plakat-2016-logo

Šperk! Liška! Karburátor! Váza! Brus!

Překvapivé výkřiky se objeví na vizuálu letošního ročníku nejvýznamnější přehlídky designu ve střední Evropě. Osmnáctý vizuál Designbloku totiž letos nenavazuje na tradici ikonické grafiky a fotografií zvířat jako hlavního prvku, ale přináší dvaadvacet portrétů tuzemských designérů, kteří pravidelně na Designbloku představují nové produkty a stojí za koncepty řady instalací. Tématem, které protíná celou přehlídku, je Sport.

„Když nemůžeš, tak přidej. Kolik designérů, i když třeba trénovaných sportovců, chtělo svůj boj o kariéru designéra vzdát. S dobrým týmem a podporou okolí se ale nakonec probojovali na přední místa. Design, stejně jako sport, je hra i tvrdá práce a bez spolupráce s výrobci, galeristy, obchodníky a bez dobrého zázemí sám designér nedokáže nic. A tak heslo Emila Zátopka zažil v praxi na vlastní kůži skoro každý úspěšný autor. Rok 2016 je navíc rokem olympiády, i proto jsme vybrali téma Sport jako ústřední motiv osmnáctého ročníku,“ říká Jana Zielinski, ředitelka Designbloku. „Třeba se nám v budoucnu podaří, aby se design zařadil mezi olympijské disciplíny,“ dodává s nadsázkou.

designblok-plakat-2016-01

designblok-plakat-2016-02

designblok-plakat-2016-03

Maxim Velčovský, Rony Plesl, Jan Plecháč a Henry Wielgus, Janja Prokič nebo studio DECHEM jsou na vizuálech zachycení v okamžicích soustředění, radosti, napětí i konečně vítězství, které jsou společné světu designu i sportu.

„Motivem vizuálu je představit osobnosti, které člověk na Designbloku potkává a poukázat na týmovost a spolupráci, které nás přivedly k letošnímu tématu. Vizuálu dominují emoce, protože design je pro nás vášní, stejně jako pro druhé sport. Slova, která se u každého z designérů liší, jsou odkazem k jejich práci, předmětu, materiálu, nástroji či vášni – symbolické slovo zachycující okamžik vítězství designéra,“ vysvětluje Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku.

designblok-plakat-2016-04

designblok-plakat-2016-05

designblok-plakat-2016-06

Fotografie pro vizuál osmnáctého ročníku vytvořil Salim Issa, grafickou stránku zpracovala Martina Černá ze studia Imagery. Na místě se budou moci ke kampani připojit i návštěvníci vlastními fotografiemi, i oni jsou součástí týmu Designbloku.

Zdroj a foto: designblok.cz