O víkendu proběhl v Praze dvanáctý ročník grafické konference Splash. Akce, konající se tradičně v kampusu Zemědělské univerzity, byla zaměřena na 2D a 3D grafiku, animaci, postprodukci a mnoho dalšího na poli kreativním. Počasí se inspirovalo názvem akce a už ráno se tvořily první kaluže. Šedivou oblohu mi bohatě vynahradilo nepřeberné množství barevných animací, úžasných efektů a zajímavých osobností, čekajících uvnitř.
První den
Sobotní ráno odstartoval Viktor Müller, který nám poskytl pohled do zákulisí úspěšné firmy a spolupráce s osobnostmi jako je Quentin Tarantino, Francis Ford Copola a mnoho dalších. Dozvěděla jsem se, jaké bylo v 90tých letech zakládat společnost zaměřenou na vizuální efekty a kolik práce stálo se uchytit na celosvětovém trhu. Spolumajitel studia Universal Production Partners s dvacetiletou praxí se tak postaral o velmi vydařený začátek celého víkendu.
V názvu další přednášky se objevilo slovo Passion. To se odráželo i v přednesu Hidekata Yosumi. Vyprávěl nám svou animovanou cestu napříč 17 letou praxí, která začínala v Dream Pictures Studios v Tokiu, pokračovala přes Walt Disney Animation Studios v Londýně až do Mikros Image ve Francii, kde se pracoval jako Character Supervisor na projektu Le Petit Prince. Jeho proaktivní přístup dal život mnohým animovaným charakterům, například vtipným holubům v pohádce Bolt (2008) pro Walt Disney Animation Studios nebo 22 metrů dlouhým vlasům princezny Lociky z příběhu Na vlásku (2010). Při jejich výrobě se podílel na vytvoření non-blendshape-base facial systému za pomoci Rhino biped/quadruped hybrid rig (technologie v Autodesk Maye).
Poslední přednášející sobotního dopoledne, Audrey Ferrara, mě přenesla do hyperrealistické indické džungle, kterou se svým týmem vytvářela pomocí počítačových animací a efektů. Po prezentaci jsem se musela zamyslet, kdy to dojde do bodu, kdy nebude třeba herců. Kouzelný a až děsivě reálný prales vznikl pro film Jungle Book (2016).
Po hodině a půl dlouhé pauze na oběd, zábavu opět rozproudil Simone Giampaolo. Animation Director, z menší firmy Blue-Zoo Animation, se dočkal nejednoho potlesku a úsměvu na tvářích posluchačů. Podělil se o příběh studenta plného eutusiasmu, ze kterého se vyklubal Animation Director, plný entusiasmu.
Nezáleží na jak velkých projektech pracujete, protože když vás to baví a nechybí vám nadšení, na výsledku to je znát.
Vysokou úroveň přednášek se nepodařilo bohužel udržet a prezentaci Lead Programmera z DIVR Labs Jaroslava Stehlíka neshledávám pro sebe nijak přínosnou. V celé aule byla slyšet stále sílící konverzace nezaujatého publika. V tuto chvíli jsem byla velmi vděčná za organizátory pořízené energy drinky, připravené a vždy doplněné u vstupu. Prezentace byla zaměřená na pravidla a rady při tvorbě 3D reality.
Těžkou úlohu měl potom David Bentley, designer, ilustrátor a 3D visualization artist, s přednáškou na téma Principles of Design Applied in Concept Creation. Zaujmout už za celý den unavené publikum nebylo lehké, přesto se mu to ukázkami 3D vizualizací, popisu jejich tvorby a užitečnými radami, podařilo.
Druhý den
Druhý víkendový den mě zaujal Director a VFX Supervisor Hugo Guerra. Skvěle připravená prezentace a krásný kontakt s posluchači. Se svým týmem (se kterým spolupracuje na dálku) dokázal za pomoci NUKE STUDIA a výborné organizace připravit akční video pro hru Homefront The Revolution za překvapivě nízký rozpočet.
Za zmínku ještě stojí Matuš Nedecký. Výborně sestavená prezentace a krásná komunikace s posluchači. Podílí se na vytváření úchvatných 3D architektonických modelů, ukázka jejich vzniku byla více než poutavá. Pro inspiraci a vzdělávání jiných vytvořil i mnoho tutoriálů.
Zbývající přednášky pro mě byly příliš technické, na to abych mohla posoudit jejich kvalitu a úroveň. Jako grafik se soustředím hlavně na vizuální stránku prezentace a schopnost zaujmout. A vidět všechna ta animovaná kouzla a lidi plné odhodlání se zdokonalovat? Kdykoliv, prosím.
Trošku mě v sobotu večer zamrzelo, když jsem si hladová před poslední přednáškou šla sehnat něco k snědku a zjistila, že kantýna je zavřená a automaty prázdné. To byla ale jen drobná nepříjemnost v jinak vydařeném víkendu. Mimochodem, všiml si ještě někdo, jak je mezi řečníky oblíbené slovo basically?
Tereza Přeučilová
Web Designer/ Ilustrator ve společnosti arakis & belleville s.r.o
Profil na LinkedIn
Foto: flickr.com