Zajímalo nás, které vlastnosti designového produktu jsou z pohledu designérů ty nejdůležitejší, a tak jsme se jich zeptali. Je to funkce, kvalita, inovativnost nebo samotná forma produktu? Odpovídali nám designéři z www.designeros.com.
Ondřej Bělica, studio Gimonfu
Úspěšný design musí být inovativní a chytrý. Z této kombinace by tak měla vzejít i estetická kvalita produktu, která tak dokáže oslovit zákazníky téměř na první pohled. Myslím, že dost bylo napodobování a kopírování již existujícího designu.
Naše planeta je přehlcena množstvím nadbytečných předmětů. Dávám tedy přednost inovativnímu designu, který je elegantní a funkční. Umění by zase mělo být přitažlivým vizuálním potěšením, vznešeným partnerem běžných okamžiků.
http://bit.ly/designeros_belica
Pavla Zimmermanová, Teabag
Myslím, že designový produkt by měl majiteli usnadňovat nebo zpříjemňovat život. Měl by být funkční, jednoduchý, krásný a kvalitně zpracovaný. Neměla by mu chybět přidaná hodnota, například v ekologickém přístupu.
http://bit.ly/designeros_teabag
Miloš Němec, Nemec Design
Designovému produktu nesmí chybět jednoduchost, vtipnost a atraktivnost, jinak řečeno, musí být sexy. Jednoduchost by měla spočívat v používání, vtipnost v překvapivé funkčnosti produktu a atraktivita v jeho neotřelém vzhledu.
http://bit.ly/designeros_nemec
Lukáš Balík & David Hartl, Delast Design
Produkt musí přinést zákazníkovi nový druh zážitku a uspokojení. Na to myslíme při navrhování, výrobě i samotné prezentaci produktu. Jde nám o maximální kvalitu a jedinečnost provedení – od materiálů po obal. To vše vytváří vysokou přidanou hodnotu.
http://bit.ly/designeros_delast
Lucie Vostalová, Nalejto
Myslím, že na prvním místě je určitě kvalitní a zajímavý produkt, kterým designér snadno zaujme zákazníka. Vyplatí se sledovat aktuální trendy, nebát se experimentovat a učit se nové věci. To je podle mě, společně s kvalitní marketingovou strategií, základ úspěchu.
http://bit.ly/designeros_vostalova
Šárka Schmelzerová, SarkaS design
Úspěšný produkt by měl být v první řadě plně funkční a výborně řemeslně zpracovaný, protože zákazník hledá především kvalitu a serióznost. Měl by zaujmout nejen vzhledem a funkčností, ale i originálním nápadem, vtipem, hlubší filozofií či příběhem, který zákazníka vtáhne. Zákazník tak bude mít pocit, že byl vytvořen přesně pro něj.
Dobrý produkt by měl být navržen pro skutečné lidi a jejich potřeby, sny a přání, ne pro nějakou abstraktní entitu. Cenově by měl být takový produkt dostupný širšímu okruhu zákazníků.
http://bit.ly/designeros_sarkas
Jiří Chocholoušek, Chocholousek Studio
Produkt by měl být jasně popsatelný, pro cílového zákazníka srozumitelný a měl by přinášet buď technický nebo estetický posun. Ideální je pak kombinace obou zmíněných vlastností. Myslím, že důležitá je také snadná zapamatovatelnost a rozpoznatelnost rukopisu autora.
http://bit.ly/designeros_chocholousek
Alžběta Zimmerová, Alizi
Dobrý produkt by měl mít příběh, který z produktu vyzařuje. Jako zákazník bych z něj měla cítít proč byl navržen a kým. Produkt by měl nést rysy daného designéra či studia. Jako designé se snažím navrhovat produkty tak, aby v lidech vyvolávaly pozitivní emoce, ať už jde o vzpomínky z dětství, či jen příjemný pocit.
Úspěšným produktem je podle mého názoru takový, který si dokáže zákazníka získat na základě vyvolaných pocitů. Měl by být samozřejmě také tvarově čistý, jednoduchý a kvalitně zpracovaný.
http://bit.ly/designeros_alizi
Michaela Klihavcová a Sára Bergmannová, Reformát
Dnešní zákazníci lpí především na originalitě a funkčnosti produktu. Proto si myslíme, že dobrý a úspěšný designový produkt by měl splňovat minimálně tyto dvě vlastnosti.
http://bit.ly/designeros_reformat
Lucie Řezbová, mju.
Úspěšný produkt by měl být nadčasový, měl by směřovat ke správné cílové skupině, měl by mít vysokou užitnou hodnotu, měl by být podpořen správným marketingem a jeho autor by měl mít i trochu štěstí.
Zdroj a foto: designeros.com