O víkendu skončil v Praze SIGNAL festival. Jedná se o největší kulturní událost v České republice, propojující moderní umění a nové technologie s širokou i odbornou veřejností. Ulice a veřejná prostranství Prahy, její nejznámější historické památky i méně známá zákoutí se během čtyř večerů proměnila pod taktovkou českých i světových osobností světelného umění a designu.
Vizuální styl festivalu připravilo Studio Oficina a kromě znělky vám přinášíme i několik ukázek, včetně Signal composeru – nástroje, kterým si každý mohl vytvořit vlastní kompozici ze základních prvků vizuálního stylu.
“Oficina je autorem konceptu vizuálního stylu, znělky a také aplikace, ve které si pomocí kombinací různých akcentačních tvarů může uživatel vytvořit svůj vlastní signál. V této aplikaci byly vytvořeny základní motivy SIGNAL festivalu.“ říká Marek Cimbálník ze studia Oficina.
Koncept vizuální identity 4. ročníku festivalu čerpá z akcentačních tvarů a barev využívaných v signálních systémech – námořních, dopravních nebo orientačních, ale také v diagramech pro testovaní ostrosti obrazu. Tyto symboly se skládají ze 4 elementárních tvarů kruhu, čtverce, trojúhelníku a pruhu a kombinují 4 základní kontrastní barvy. Vizuální styl Signálu dělí tyto tvary na čtvrtiny a jejich permutací a následnou animací vytváří znaky nové. Volně tak pracuje s číslem 4, jako odkazem k aktuálnímu ročníku.
“Ještě jsme připravovali vizualizaci BigData jako interaktivní mapu festivalu se statistikami — návštěvnosti Signalspotu, trasami… Tato aplikace se bohužel nerealizovala, ale vizuální styl zde našel další uplatnění. Prostě tento ročník jsme chtěli pojmout hodně interaktivně, což se snad zdařilo i díky Signal composeru.“ dodává Marek Cimbálník.
Grafický design tiskovin, včetně outdooru je práce Věry Marešové. Web vytvořilo studio Brainz.
Zdroj a foto: signalfestival.com, ofcn.cz