Veletrh Ambiente, největší a nejdůležitější veletrh spotřebního zboží a designu na světě, se koná ve Frankfurtu nad Mohanem v termínu 10.–14. února 2012. Očekává se návštěva 145 tisíc lidí, zúčastní se ho víc než čtyři tisíce vystavovatelů ze 150 států. Veletrhu se pravidelně účastní také čeští vystavovatelé, v letošním roce se zaregistrovalo 60 společností, především výrobci skla a porcelánu.
Význam veletrhu spočívá mimo jiné v tom, že každoročně v předstihu definuje ve spotřebním zboží trendy, které budou aktuální v následujícím období. Konkrétní tvář pak těmto trendům dává prestižní prezentace Trend Fórum, což je instalace vybraných produktů vystavovatelů na veletrhu Ambiente, kterou připravuje designérské studio bora.herke.palmisano Stilbüro. Jejich neomylné a spolehlivé výhledy trendů patří v sektoru spotřebního zboží k nejvyhledávanějším. Annetta Palmisano, Claudia Herke a Cem Bora mají vytříbený cit a zkušenosti nutné ke zkoumání mezinárodních trendů v módě, architektuře a designu. Na základě dlouhodobých analýz studio vytváří výhledy stylů, které následně při veletrhu Ambiente prezentuje na grandiózní show.
Jediným českým zástupcem, jehož výrobky byly vybrány do Trend Fóra v roce 2011, byla firma Bohemia Machine a jejich František Vízner Collection a Olgoj Chorchoj – Dots Collection.
Trendy Ambiente – 2012: Odvážné barvy!
V trendech pro sezonu 2012 vládne optimismus, široká plejáda barev, excentrické kontrasty a maximální zjednodušení. Naše domovy jsou barevnější a svobodnější. Čtyři aktuální trendy nazvané ,electric romance‘ (elektrická romance), ,dark attitude‘ (temný přístup), ,light innocence‘ (světlá nevinnost) a ,radiant modernity‘ (zářivá modernita) jsou souhrnem hlavních směrů v oblasti designu spotřebního zboží.
,Electric romance‘ předvádí folklorní, tradiční a starobylé rukodělné techniky v modernizované podobě, bezstarostné a se špetkou humoru: přírodní a recyklované materiály se objevují v sytých letních barvách – trávově zelené, slunečnicové žluti nebo rumělkové modři – a designu vévodí pastorální motivy v čele s květinami, kostkami, propletenými větvičkami s lístky a ptáčky a rustikální výšivky.
,Dark attitude‘ je mezi trendy Ambiente hvězdou: kombinuje ležérní a glamour styl, a tak vytváří nonšalantní vzhled pro každodenní užití, který však neztrácí sebedůvěru a extravaganci: znakem trendu jsou vzácná dřeva v kombinaci s lesklými kovy a hrubou džínsovinou, skulpturální formy a dominantní barvy typu námořnické modři, kaštanové hnědi, kouřové šedi a grafitové černi.
,Light innocence‘ je propracovanější, jemnější a purističtější. Hlavním tématem tohoto trendu je světlo, které pomocí pudrově pastelových barev vytváří téměř éterický pocit. Vede hlavně sklo ve všech podobách, porcelán, drobná keramika a organické formy – vše s důrazem na jemnost a propracovanost stylu, který je absolutně prostý veškeré výraznosti a troufalosti a věrný mottu, které praví, že méně je více.
Toto motto však neplatí pro ,radiant modernity‘ trend, jemuž vévodí nápadné a do očí bijící barvy a design 70. a 80. let v divokých barvách. Radiant modernity je odvážný styl, což se projevuje i ve volbě barev – zářivě žlutá, tmavě lilková či světle fuchsiová modř v grafických vzorech často vévodí celému designu a dřevo, kov a kůže nezůstávají v barevnosti pozadu.
Speciální přednášky o trendech na veletrhu Ambiente
Grandiózní prezentace v prostoru Galleria vdechne trendům život a umožní návštěvníkům nechat na sebe působit jejich kouzlo. Prezentaci výborně doplňují přednášky pořádané v době trvání veletrhu Ambiente každý den ve 12.00 v hale 8.1 v prostoru Symmetrie 2 – studio bora.herke.palmisano přiblíží trendy následující sezóny za pomoci informací z trhu a inspirujících vizualizací.
Více informací najdete na www.ambiente.messefrankfurt.com
Zdroj a foto:
Happy Materials – obchodní partner Messe Frankfurt
Design portal
https://www.designportal.cz/akce-vystavy/veletrh-ambiente-2011.html
07.02.12