Mezinárodní olympijský výbor letos v Limě rozhodl mimořádně o místech konání dvou olympiád najednou. V roce 2024 bude velký sportovní svátek v Paříži, o čtyři roky později v kalifornském Los Angeles, druhém největším městě USA. Obě města se na tomto pořadí dohodla předem. Podívejme se na jejich loga, která budeme postupem času vídat čím dál častěji.
„Jedná se o dvě velká města s dlouhou olympijskou tradicí. S velkým nadšením budou obě propagovat sport v olympijském duchu,“ řekl Thomas Bach, prezident MOV.
Paříž 2024
Odvážné, kosmopolitní, živé a moderní město. Naposled hostilo olympijské hry před 100 lety, v roce 1924, a proto velmi stálo o využití této „výroční“ příležitosti. Olympiáda se tu konala také v roce 1920.
Dynamické, kreativní logo
Na první pohled vidíte v logu číslo 4, které má v tomto případě silnou symboliku. Na druhý pohled v něm uvidíte i obrys Eiffelovy věže, bez které by Paříž nebyla Paříží. Podle autorů z Dragon Rouge logo zdůrazňuje lidský rozměr události, je snadno reprodukovatelné a barevné jako je barevný celý svět a celosvětové olympijské hnutí. Agentura za ně získala cenu Grand Prix Stratégies du Design 2016. Několik hodin po odhalení loga v únoru 2016 už bylo jasné, že lidé byli s nápadem velmi spokojení a spontánně vyjadřovali svůj souhlas a pochopení symboliky.
„Toto logo ilustruje nejen krásu a eleganci Paříže, ale i jeho modernost a schopnost neustále se měnit. Odráží hodnoty kosmopolitního města a země v pohybu, která je známá svou otevřeností a lidskostí.“ Anne Hidalgo, starosta Paříže.
Los Angeles 2028
LA, multikulturní, tepající a vzrušující město, hostilo hry také už dvakrát – v roce 1932 a 1984. Velmi stojí o to, zažít tuto událost ještě jednou a má v tom velkou podporu veřejnosti.
Follow the Sun
Díky španělským misionářům se LA říká Město andělů a možná díky nim má chystaná olympiáda ve znaku vzepjatou atletickou postavu s andělskými křídly. Paprsky vycházejícího nebo zapadajícího slunce osvětlují postavu z hrudi, dodávají logu i městu energii a optimismus. Logo je v agentuře Bruce Mau Design flexibilně a komplexně rozpracováno pro různé aplikace, média a použití a je připraveno zasáhnout co největší počet uživatelů s menším či větším zájmem o sport.
„Je skvělé, že se i současná generace dočká olympiády v Kalifornii,“ prohlásil starosta LA Eric Garcetti.
Zdroj: olympic.org, dragonrouge.com, brucemaudesign.com