Čtyři dny veletrhu Tendence v segmentu dárkového zboží budou věnovány novému zboží pro nadcházející dárkovou sezónu a představí se na něm nepřeberné množství zboží – nápaditého, humorného, inovativního – a to vše pro účely zdobení a radostného užívání si v prostorách interiéru i vně domů, bytů a obchodů. Načasování je více než ideální. Veletrh se koná na sklonku léta ve dnech od 30. srpna do 2. září, kdy je nejvyšší čas začít objednávat na druhou polovinu roku, jež je slavnostně korunována Vánocemi – vrcholem sezóny dárkování, kdy mají obchodníci zaručen nejvyšší obrat.
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Petra Welzel
Doprovodné akce veletrhu Tendence, které vás potěší i inspirují – workshopy, výstavy a přednášky
Na veletrhu Tendence se představí nejenom nejnovější trendy a zboží, ale i nové kolekce na jaro a léto příštího roku. „Díky velmi široké nabídce zboží je Tendence ideálním místem pro specializované obchodníky, kteří se kromě svých klíčových produktových řad zajímají i o doplňkový sortiment. U nás si rychle a jednoduše složíte jedinečný mix, jenž bude „šitý na míru“ individuálním požadavkům vašich zákazníků”, říká Yvonne Engelmann, ředitelka segmentu dárkových předmětů na veletrhu Tendence.
V době, kdy se nakupování stalo koníčkem a dobrodružstvím a lidé si oblíbili precizně naaranžované interiéry, hraje stále větší roli doplňkové zboží, na které se v posledních letech specializovaní obchodníci intenzivně a s úspěchem zaměřili. Tento trend potvrzuje i studie Frankfurtských veletrhů na téma „Atraktivní doplňky – doplňkový sortiment klíčem k úspěchu“. Podle této studie například jen u prodejců osvětlení a interiérového vybavení stoupl v letech 2000 až 2012 podíl obratu z doplňkového zboží typu nábytek, sklo, porcelán a keramika ze zhruba dvanácti procent na téměř sedmnáct procent. Typické doplňkové zboží, jako jsou dekorační předměty, papírové zboží, bižuterie nebo oděvní doplňky, mají jedno společné – jsou to produkty typicky vystavované na veletrzích Tendence a jsou výborným doplňkem ke stávajícím produktovým mixům. Ať hledají zboží do svého základního produktového mixu či zboží doplňkové, na veletrhu Tendence v sekci Giving nákupčí najdou zboží, které bude neotřelé a trendy, navíc se vedle tradičních dárků budou nabízet i rychloobrátkové trendy produkty. Nakupující, kteří sem přijedou za nejnovějších interiérovým designem, doplňky pro dům a byt a sezónními ozdobami a dekoracemi, najdou vše v sekci Living.
Giving: stylová platforma pro segment dárkových produktů
Ať hledáte stylové hodinky v trendy barvách, pletené štucly, kvalitní bonboniéry nebo nějaký netradiční doplněk na kamarádovo oblíbené kolo, jedno je jisté – v segmentu Giving najdete Vše. Zákazníci zde mohou objednat dárky všech typů pro všechny možné skupiny zákazníků či jednotlivce, jež půjdou dobře dohromady s jejich klíčovým mixem. Dárkové zboží se nabízí ve čtyřech sekcích, a to pod názvy Young & Trendy, Gifts Unlimited, Personal Accessories a
Carat. Všechny čtyři sekce potěší srdce i oko člověka, pro něhož je trend vším, stejně jako toho, kdo sází na nadčasovou eleganci.
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Petra Welzel
Young & Trendy (Mladý a trendy)
Produkty v této sekci jsou opravdu mladé, in a trendy, o čemž se návštěvníci budou moci sami přesvědčit v Hale 11.1. Vedle důmyslných rychloobrátkových kousků zde mohou návštěvníci najít neobvyklé doplňky pro dům a byt, které si fanoušci nejnovějších trendů mohou zakoupit pro sebe nebo jako nápaditý malý dárek. Inovativní produkty z tohoto segmentu představí vystavovatelé, jako jsou Design im Dorf, DFP Design, Donkey Products, Gift Company, Kikkerland, Present Time, Räder, Rex International,Troika, Zwei nebo Cedon Museumsshops GmbH. Pro Alexandera Behra, projektového manažera, jež má na starosti Cedo Collection, jsou data konání veletrhu Tendence, jež se letos koná o něco později, než v minulých letech, klíčová pro výsledný úspěšný prodej: “Veletrhu Tendence se zúčastňujeme již mnoho let a postupně se nám podařilo navýšit obrat. Třešničkou na dortu je dobrá organizace a krásná Hala 11.1. Obé přispěje k dobré pracovní atmosféře a je přínosem pro nás obchodníky i pro zákazníky.”
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera
Gifts Unlimited (Dárky bez hranic)
V sekci Gifts Unlimited najdou nakupující celý svět moderních i klasických dekorativních předmětů – od typických deco svítidel až po trendy háčkované lampičky. V Halách 9.1 a 9.2. se vedle dekorativního zboží představí i rukodělné zboží a výrobky z papíru či papír, ideální jako dárky nebo atraktivní dárkové obaly. Zde se návštěvníci mohou seznámit s nabídkou firem Baden, Boltze, Casablanca, Cepewa, Grafik-Werkstatt, Gilde, G. Wurm, Herbert Denk, Hoff Interieur, Inkognito, Paper + Design, Reinhold W. Heim, Taurus-Kunstkarten, Trendhaus nebo Yankee Candle. “Pro nás Tendence je a zůstane nejdůležitějším veletrhem spotřebního zboží ve druhé polovině kalendářního roku. Po úspěšném prvním pololetí, kdy jsme navštívili mnoho veletrhů v celé Evropě, se začínáme těšit na stejně úspěšné veletržní léto,” říká Lars Adler, ředitel společnosti Hoff Interieur. Gurmánovi s vytříbeným vkusem a chutí nabízí sekce Gifts Unlimited v Gurmánském obchodě v Hale 9.2 speciality, jako jsou vybrané oleje a octy, čokoládové speciality i špičkový výběr čajů a káv. Vystavují zde dobře známí a oblíbení Die Olive, Gourmet Berner, Tee-Maass, Wolfram Berge a další a můžeme se těšit na jejich nejaktuálnější kulinářskou nabídku.
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Petra Welzel
Personal Accessories (Oděvní a osobní doplňky)
Žádné oblečení nebude nikdy dotažené do detailu, když mu bude chybět správný doplněk. Proto bude následující zimu velká poptávka po štuclech, páscích, taškách a kabelkách a šálách a šátcích, jež oděv barevně doplní i po dalších „tepelných vrstvách“ z pleteniny nebo filce. Trendem na příští jaro budou podle všeho neobvyklé sluneční brýle a trendy pokrývky hlavy. Pro naše kamarády v podobě smartphonů a tabletů jsou připraveny obaly a taštičky, které jsou stejně praktické, jako trendy a zábavné. Všechen tento sortiment najdou návštěvníci ve stále se rozrůstající sekci Personal Accessories v Hale 9.2., kde své nejnovější kolekce vystaví Achilleas Accessories, Axel Accessories, Dernier, Herold, Voi Leather Design, Wilhelm Johann Meier nebo Yam Yam Fashion. “Pro ty z nás, kdo se pohybují v doplňcích, je veletrh Tendence každopádně jednou z nejdůležitějších akcí roku. Struktura návštěvníků je velmi různorodá a setkáme se zde s partnery z různých oblastí podnikání. Jsou to vždy na slovo vzatí profesionálové, kteří mají potřebnou znalost i kupní sílu. Na veletrzích věnovaných čistě módě bychom takové partnery nepotkali. Na veletrhu Tendence 2014 očekáváme, stejně jako v předchozích letech, mnoho stálých zákazníků ze zahraničí i zajímavé nové kontakty a potenciální obchodní partnery”, říká Christian Behr, ředitel Yam Yam Fashion.
Nákupčí a obchodní partneři, kteří se zaměřují na udržitelné zboží pro své ekologicky smýšlející zákazníky, najdou své zboží rovněž v Hale 9.2. Tendence 2014 totiž letos hostí i Ecostyle – veletrh udržitelného spotřebního zboží.
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Petra Welzel
Carat (Karát)
Šperk není jen typickým dárkovým předmětem, je to i stále zajímavějším artiklem v segmentu doplňkového zboží. Proto je sekce Carat v Hale 9.3 nejenom absolutní nutností pro nákupčí klasického šperkařského zboží, ale i výbornou příležitostí k nákupu ozdobných kamenů a prvků pro kolekce módních butiků, obchodů s interiérovým designem a lifestylovými produkty. V sekci Carat se nabízí obrovské množství zboží – od trendy bižuterie, přes pravé šperky, perly, drahé kameny až k autorským unikátním kouskům a jedinečné rukodělné práci. Obchodníci se zde mohou seznámit s nabídkou značek Dazzl Design, Heide Heinzendorff, Nici van Galen, Lizas, Culture Mix nebo Concept Art, které zde představí své nejnovější kolekce bižuterie a módních šperků. Designové a pravé šperky, perly a drahé kameny budou představovat firmy Kreuchauff Design, Manuela Carl, CC Pearls, Juchem, Ruppenthal, CHQ nebo Govind Jain.
Ronald Langer, ředitel společnosti Dazzl Design, vnímá veletrh Tendence jako stálici ve svém ročním plánu veletrhů, a to z mnoha důvodů: „Na Tendenci vystavujeme nejenom proto, že nás zde zákazníci každoročně vyhledají. Každý rok tu totiž kromě zavedených partnerů navážeme kontakty s potenciálními novými zákazníky. Pro nás je tento frankfurtský veletrh spotřebního zboží místem, kde můžeme vytvořit optimální prostředí pro prezentaci našich výrobků a služeb.”
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera
Sekce Carat je doplněna o akci Time Square. Od roku 2013 se v Hale 9.3. frankfurtského veletrhu spolu se šperky a bižuterií prezentují i trendy designové náramkové hodinky a vhodně a synergicky tak doplňují jejich nabídku. Na následující veletrh se již zaregistrovaly a své místo na Time Square si tak zajistily firmy Aristo Vollmer, Capella, Filius Zeitdesign, Heinz Ratius, Katharina Cremer, Oozoo Timepieces, Unique Time a další. Zásadní přidanou hodnotou je pro obchodníky se šperky a bižuterií i série přednášek Carat on Stage, na nichž špičkoví specialisté v oboru představí své tipy a triky, nejnovější trendy, prodejní taktiky a strategie či výrobní postupy.
Ve zvláštní prezentaci ‘Talents Carat’ se představí mladí domácí i zahraniční šperkaři se svými prvními kolekcemi. Jejich práce, buď originály nebo limitované série, budou mít vyhrazenu část Haly 9.3. V sekci Talenty – Moderní řemeslo v Hale 9.0 představí kurátoři frankfurtského Muzea užitého umění Art (Museum für Angewandte Kunst) rukodělné výrobky kreativních lidových umělců a designérů.
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera
Hlavní plus veletržního balíčku – bohatý doprovodný program
Výzdoba a aranžování výkladu? Tak takto se to dělá!
Workshop pro všechny, kdo se pohybují ve světě aranžování výkladů
Workshop nazvaný „Schaufensterdeko live“ nabízí obchodníkům nezaplatitelné tipy a nápady na aranžování výkladů a prodejních prostor. V posledních dvou letech získala tato doprovodná akce velkou popularitu. V Hale 9.2.najdou zájemci vše, co je důležité pro to, aby jejich originálně aranžovaný výklad a nápaditě představené zboží na prodejních plochách přitáhly co nejvíce nových zákazníků a inspirovaly k nákupu a dlouhotrvající loajalitě i stávající zákazníky. Workshop povede odbornice na vizuální prodej, instruktorka a autorka specializovaných publikací paní Karin Wahl.
Přednáška: doplňky jako klíč k úspěchu
Na veletrhu Tendence si zákazníci nejenom složí a objednají své klíčové portfolio výrobků, ale mají zde i jedinečnou šanci ke stávajícím produktovým řadám a portfoliím přidat kreativní doplňky. Na fakt, že bez doplňků by byl specializovaný trh bez představivosti a kreativity, poukazuje i současná studie realizovaná společností Messe Frankfurt nazvaná „Atraktivní doplňky – doplňkový sortiment jako klíč k úspěchu“ (‘Attraktive Extras – Erfolgreich durch Zusatzsortimente’). Thomas Brylla z Institutu pro výzkum maloobchodu (Institut für
Handelsforschung – IFH) bude v sobotu ve 14.00 na toto téma přednášet v prostoru určeném aranžování výkladních skříní v Hale 9.2.
Soutěž Forma 2014 – Forma v rukodělné výrobě a průmyslovém designu
Porota známé a uznávané soutěže „Forma 2014 – Form aus Handwerk und Industrie“ bude hodnotit především inovativní design, použití materiálů a výrobní postupy soutěžních produktů. Vybrané produkty se jako obvykle představí ve zvláštní expozici v Hale 9.0. Tato designérská soutěž, jež je mostem mezi rukodělnou výrobou a industriálním designem, oslavila loni již šedesátý ročník. Soutěž Forma 2014 pořádá Německá asociace pro uměleckou a rukodělnou tvorbu (Bundesverband Kunsthandwerk e.V.) ve spolupráci se společností Messe Frankfurt.
Zdroj: Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Petra Welzel
Propagace mladých talentů na veletrhu Tendence – podpora Federálního ministerstva hospodářství a energetiky
Součástí komplexu podpory mladých talentů na veletrhu Tendence je i sekce podporovaná Federálním ministerstvem hospodářství a energetiky(Bundesministerium für Wirtschaft und Energie – BMWi). V Hale 9.2 a Hale 9.3 představí své inovativní výrobky v segmentech Dárkové zboží, Doplňky a Carat mladé německé firmy. Získávají tím jedinečnou příležitost se představit široké veřejnosti a zejména potenciálním klientům z řad prodejců spotřebního zboží.
Cena za umění a řemesla – Státní cena regionu Hesensko
Státní cena Hesenska za německé umění a řemesla je nestarší německou státní cenou a tradičně se uděluje ve Frankfurtu – v nejstarším německém veletržním prostoru. Kde jinde by se měla cena, jež letos slaví již 64. ročník, udělovat? Stejně jako v minulosti, i letos si Hesenskou státní cenu za umění a řemesla (Hessischer Staatspreis für das Deutsche Kunsthandwerk) odnesou tři vítězové. Ceremoniál se odehraje za účasti Tareka Al-Wazira, hesenského ministra pro hospodářství, energetiku, dopravu a regionální rozvoj a Detlefa Brauna, člena výkonného výboru společnosti Messe Frankfurt. Vítězné výrobky budou představeny v Hale 9.0 v sekci „Forma 2014“, a to od pondělka 1. září.
Ecostyle a Webchance – pro velký úspěch opět paralelně s veletrhem Tendence
Po loňské úspěšné premiéře se pod názvem Ecostyle letos opět paralelně s veletrhem Tendence koná samostatná přehlídka udržitelného spotřebního zboží. Po celé čtyři dny konání veletrhu Tendence 2014 budou v Hale 9.2., v těsném sousedství veletržního dění, k vidění a objednání lifestylové a designové produkty přátelské k životnímu prostředí. Ve dnech 30. a 31. srpna se v prostoru Galleria 1 bude konat i Webchance, přehlídka a série přednášek určená pro maloobchodníky a poskytovatele služeb, kteří si chtějí rozšířit obzory a získat informace a know-how v oblasti online obchodování a marketingu.
Tendence – mezinárodní veletrh spotřebního zboží
Tendence je jedním z nejdůležitějších evropských barometrů vývoje trendů i objednávek ve druhé polovině roku. Zde vystavované a nabízené výrobky uspokojí zájemce o špičkovou kvalitu i ty, kdo mají v hledáčku hlavně cenu a lze je distribuovat všemi možnými distribučními kanály.
Pro obchodníky je veletrh Tendence nejdůležitější objednávkovou akcí před příchodem Vánoc, zatímco velkoobchody si mohou udělat skvělý obrázek o nových produktech a trendech na jaro a léto 2015. Stejně jako loni se paralelně s veletrhem Tendence 2014 uskuteční i veletrhy Ecostyle a Webchance.
Datum:
30. srpna až 2. září 2014
Místo:
Frankfurt nad Mohanem
Veletrh sledujte na Twitteru pod #tendence14 a Facebooku
Zdroj textu a úvodního obrázku: www.messefrankfurt.com
Tisková zpráva
https://www.designportal.cz/akce-vystavy/veletrh-tendence-2014-darky.html
15.08.14