Jak vzniká písmo a jak vytvořit to nejtrendovější? Jak jsou na tom hand-made, trash nebo vintage abecedy? Co mají bestsellery společné? Studenti Ateliéru tvorby písma a typografie z pražské UMPRUM to vědí a představují svůj projekt odpovídající na tyto otázky v GALERII CZECHDESIGN.
Plakát k výstavě. Zdroj: czechdesign.cz
Výstavní projekt autorských písem 12 studentů – „Bestsellers“ – zvítězil v konkurenci 38 výstavních projektů ve výběrovém řízení Open Call, který GALERIE CZECHDESIGN pořádala na jaře tohoto roku. Díky tomuto úspěchu bude jejich projekt k vidění od 24. září do 7. listopadu.
Ze všech rešerší, které dali dohromady studenti Ateliéru tvorby písma a typografie na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze, vyšly jasné výsledky a požadavky na vzhled a povahu trendového písma – Kasovního trháku. Jaké písmo se stalo jasným vítězem od cenové politiky po svůj název?
Zdroj: czechdesign.cz
Studenti si rozdělili tři vítězné trendy, nakreslili co možná nejvěrnější bestsellery, a pokusili se tuto analytickou rešerši ověřit v praxi a odpovědět na otázku, jestli se dá písmo naprogramovat tak, aby bylo úspěšné. Výsledky projektu představí výstava atraktivní a přístupnou formou.
Pod kurátorskou a grafickou podobou projektu se podepsal Richard Jaroš. Ten je rovněž autorem publikace, která při této příležitosti vyšla a na kterou se mohou návštěvníci výstavy těšit.
Projekt v rámci Open Call zaujal porotu složenou z teoretičky Ivy Knobloch, designéra Maxima Velčovského, grafického designéra a majitele studia Marvil Pavla Zelenky, šéfredaktora rubriky Design serveru lidovky.cz Tomáše Holého a manažerky CZECHDESIGN Jany Vinšové.
Bestsellers
Výstava typografických kasovních trháků
Datum konání
24. září – 7. listopadu 2014
Místo konání
GALERIE CZECHDESIGN, Vojtěšská 3, Praha 1
Vystavující:
Jan Buble, Andrea Vacovská, Tereza Šmídová, Jan Horčík, Jan Buchtela, Petra Dočekalová, Nikola Giacintová, Matyáš Machat, Jakub Spurný, Nikola Klímová, Vojtěch Říha, Ondřej Kahánek
Kurátoři:
Jana Mattasová a Richard Jaroš Architektonické řešení: Richard Jaroš Grafické řešení: Richard Jaroš
Autor článku
Pavel Noga
Zdroj textu a úvodního obrázku: get-splashed.cz
Design portal
https://www.designportal.cz/akce-vystavy/vystava-bestsellers-typografie.html
23.09.14