Článek

O designu a hravosti na letošním World Usability Day

WUDO designu a hravosti na letošním World Usability Day

Svět a jeho design ve všech svých detailech a rysech nás inspiruje. Designéři umí tuto inspiraci ztvárnit, vdechnout jí podobu a zprostředkovat lidem. A designéři to dělají, jen se někdy zapomínají zamyslet nad tím, jak použitelné to, co nadesignují, bude. A lidé pak mají problémy. Design je přitom nemá vytvářet, ale především řešit – proto má smysl věci dělat věci v designu správně a pro lidi…

Hlavní tématem je hravost v designu

Konference World Usability Day je událostí, která se na tento fakt snaží upozornit a motivovat k návrhům nejen designově pěkných, ale především použitelných produktů. Již osmý ročník konference se uskuteční v pražském kině Atlas 8. listopadu 2012, a to na téma Hravost v designu.

Akce je pořádaná pod záštitou User Experience Professional Association, která s myšlenkou série celosvětových konferencí přišla v roce 2005. Každý rok se druhý čtvrtek v listopadu pořádají desítky akcí na celém světě s cílem začlenit odborníky i širokou veřejnost do debaty o použitelnosti a přístupnosti produktů. Praha tak patří mezi dalších 150 měst z více než 40 zemí, kde se akce koná. World Usability Day je o tom vytvářet věci každodenní potřeby jednodušší a o snaze přivést svět ovládaný technologií zpět k člověku, jeho schopnostem a hranicím.

Přestože se použitelnost řeší hlavně ve vztahu k designu webových stránek, je důležité uvědomit si, že se týká i reálného světa okolo nás a všech hmotných věcí, které nás obklopují. Koneckonců, oficiální motto konference zní: „Making life easy“ a smyslem je poukazovat na fakt, že design produktů má především sloužit lidem.

Vystoupí nejen odborníci na UX, ale například i architekti

V programu konference se tak objeví nejen odborníci na user experience, interakční design a informační architekturu, ale například i tým architektů z pražského studia edit!, který se s účastníky akce podělí o zkušenosti z projektů zaměřených na humanizaci firemních sídel – změny ve firemním přístupu z postoje „chceme reprezentativní sídlo“ k „chceme, aby se naši zaměstnanci cítili dobře“.

Z oblasti odborníků na použitelnost se můžete těšit například na Ondřeje Válku ze společnosti GoodData, který promluví o využití UX metafor při komunikaci s klientem, hravé projekty Symbia zmíní Václav Krbůšek a aplikace pro rozpoznávání řeči bude řešit Jan Šedivý z Katedry kybernetiky na ČVUT, který dříve působil v IBM a Google. Mezi tématy se objeví i eye tracking, gamifikace či kreativita a uživatelské testování.
Pražský den použitelnosti je pořádaný neziskově a zdarma, pod hlavičkou občanského sdružení Prague ACM SIGCHI.

Na konferenci se můžete registrovat přes web, novinky sledovat na Facebooku nebo Twitteru akce. 

 

Hravost v designu
-Konference World Usability Day

Termín:
8. listopadu 2012

Místo:
Kino Atlas, Praha

Vstupné:
Zdarma

Další informace

Zdroj:
ACM SIGCHI Prague

Design portal

https://www.designportal.cz/akce-vystavy/world-usability-day-2012.html

25.10.12