Časopis Nový Prostor změnil před Vánoci svoji vizuální image. Změnou prošlo jak logo časopisu tak samotná typografie a grafická podoba rubrik. Logo má nyní formu „stuhy“, jejíž vzhled se bude tematicky proměňovat s každým číslem časopisu.
Volba typografie a grafické členění rubrik nyní lépe vyhovovuje nové „streetovější“ koncepci časopisu. „Časopis Nový Prostor měl především nálepku časopisu o bezdomovcích. Dnes je naším cílem vydávat časopis angažovaný, kritický a zároveň čtivý s obsahem dotýkajícím se podstatných témat,“ popisuje směřování časopisu šéfredaktorka Erika Hníková. „Zaměříme se na sociální problematiku, ekologické problémy, politické kauzy, subkultury… Oslovili jsme řadu zajímavých autorů, například sociologa Jana Kellera nebo šéfredaktora časopisu Umělec Jiřího Ptáčka,“ dodala Hníková.
Nové logo a grafickou podobu časopisu ztvárnil Antonín Kopp z výtvarného uskupení Podebal ve spolupráci s Tomášem Mikovičem. Čtrnáctideník tištěný nyní na světlejším recyklovaném papíře bude stojí nyní čtyřicet korun, polovina nadále zůstává prodejci.
Podstatnou změnou image prochází také prodejci časopisu, kteří dostali počínaje 18. prosincem nový pracovní oděv – černou pracovní bundu nebo vestu, červenou tašku přes rameno a čepici. Zimní a letní oblečení bude označeno logem Nový Prostor.
Nová image prodejců byla představena 18. prosince v centru Prahy na akci „Najděte si svého streetfešáka“, které se zúčastnili také čtenáři Nového Prostoru z řad významných osobností.
Web časopisu: www.novyprostor.cz
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/casopis-novy-prostor-design.html
05.01.07