Když v roce 2001 Bill Gardner a jeho tým spustili server LogoLounge.com, byla odezva profesionálů nad jejich očekávání. Během několika měsíců začala nejlepší designová studia z celého světa uploadovat na tento server své práce z oblasti tvorby log a identity.
Tento trend pokračuje dodnes a loga na LogoLounge.com umisťují také méně známé firmy a jednotlivci, čímž postupně vzniká rozsáhlá globální banka. Celkem logicky se pak začaly vydávat i tištěné ročenky s výběrem logotypů (Rockport Publishing). Ta první – Logo Lounge 1 – vyšla již v roce 2003.
V té poslední (LogoLounge 4), kterou lze zakoupit na Amazonu, se objevily i čtyři práce z Česka. Logo pro 4a architekti od studia ReDesign, logo pro kavárnu Café Bohemia v Sydney od agentury Touch a loga pro společnosti Comdes a Culinaria od Gorana Patlejcha.
Loga do této ročenky byli vybrány z více než 28 tisíc log z celého světa. V porotě zasedli mimo jiné zástupci z Research Studios Nevilla Brodyho, branding agentury Wolff Olins (mají na svědomí kontroverzní identitu pro olympiádu London 2012), agentury Interbrand (jedna z nejvlivnějších branding agentur na světě) nebo časopisu Communication Arts.
Marušinec Martin
https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/ctyri-ceska-loga-logolounge-4.html
05.05.08