Článek

Časopis Font tentokrát na téma: Neziskovky

Font 115Časopis Font tentokrát na téma: Neziskovky

Nový Font je tentokrát věnovaný neziskovým organizacím, respektive jejich vizuálnímu stylu a ukázkám jejich propagace. Zajímavý je i rozhovor se studentem pátého ročníku VŠUP, Filipem Krausem, a nenechte si ujít rozhovor s grafikem České televize, Miroslavem Žáčkem. Za zmínku určitě stojí i úvodník Ondřeje Kafky na téma „zakázky studentům“. Ten by stálo za to vytisknout a rozvěsit ve všech školách, kde se učí studenti grafickému designu a nejen jemu.

Hlavní téma: Neziskovky

Časopis Font

Poměrně velký prostor, hodný hlavního tématu, dostaly tentokrát neziskové organizace. Jak u nás, tak i ve světě jich působí velká spousta a představeny jsou spíše ty zdařilejší. Větší prostor dostala vizuální identita organizace Unicef, Nadace Zdeňka Bakaly od studia Toman Graphic Design (tu jsme na Design portálu představovali zde) a Fokus Praha od Štěpánky Koutné.

Asi nikoho nepřekvapí, že v hodnocení logotypů si nejlépe vedla „panda“ Mezinárodní organizace na ochranu divoké přírody, ale špatně si nevedlo ani logo Nadace ČEZ.

Rozhovory

Časopis Font

Rozhovory patří neodmyslitelně ke každému Fontu. V tom aktuálním jich opět najdete hned několik. K těm nejzajímavějším patří určitě ten s Filipem Krausem, studentem pátého ročníku aliéru Tvorby písma a typografie na pražské VŠUP, dále pak s grafikem Miroslavem Žáčkem, který popisuje svoje zkušenosti z České televize. „Potkáte“ se s ním i v rubrice Krok za krokem. Ta tentokrát však spíše než návod přináší postup toho, jak obecně vzniká znělka pro televizi. Osobně bych ocenil spíše nějaký konkrétní postup či tutoriál, klidně na úkor článků věnovaných tiskárnám či představení nového kompaktu Olympusu.

Abych ještě od rozhovorů neutekl, podotýkám, že mě zaujal i rozhovor se skupinkou lidí, kteří si říkají Okolo a fotodokumentaristou Danielem Šperlem.

Stojí za zmínku

Časopis Font

Pokud jste, stejně jako já, ještě neslyšeli o knize „Jak dostat ze svého grafika/studia/agentury to nejlepší?“, pak si v novém Fontu můžete přečíst její recenzi. Na knize je zajímavé i to, že ji můžete mít za 1 Kč (+ poštovné 150 Kč) pokud budete ochotni se zůčastnit diskuze na stránkách vydavatele.

U představení vítězných prací z letošní zlaté pecky bych čekal více než dvě oceněné práce. Škoda. Zajímavosti na posledních několika stránkách také patří k mým oblíbeným rubrikám, jen bych ocenil, kdyby se autoři při tak velkém množství rozhodli je trochu „rozkategorizovat“ – například výstavy, nová loga atd.

Závěr

Čistě osobním a neobjektivním pohledem bych články ve Fontu rozdělil do tří kategorií. Do té první, nejpříjemnější, spadají články, které zaujmou na první pohled, a obvykle ty nejzajímavější mám přečtené hned během prvního oběda, poté co nový Font dorazí. Do druhé kategorie spadají články o software a hardware, které si sice ze zajímavosti přečtu, ale nic moc ve mně nezanechají. A do třetí kategorie patří ty, u kterých se prostě nedonutím k přečtení a mám pocit, že spíše zabírají místo kvalitnímu obsahu.

Naštěstí množství článků z první kategorie výrazně převyšuje ty ostatní a za to patří Fontu i tentokrát dík!

 

-Časopis Font

Časopis Font vydává již od roku 1991 reklamní a grafická agentura Kafka Design. Na osmašedesáti barevných křídových stranách vás zavede do světa grafiky, reklamy, prepressu, polygrafie a web designu. Je určen grafikům, fotografům, pracovníkům reklamních a marketingových agentur, ale i prepress studiím, tiskárnám a redakcím.

Kompletní přehled toho, co v novém Fontu najdete, si můžete přečíst na stránkách časopisu. Koupit si jej pak můžete u těchto prodejců či rovnou předplatit zde.

 

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/font-115-neziskovky.html

17.03.11