Hlavním tématem nového Fontu je „filharmonie“. Nicméně, jak už je zvykem, najdete zde i spoustu dalších zajimavých témat, z nichž namátkou vybírám: rozhovor s Evou Hanzalovou, logo Ministerstva průmyslu a obchodu, představení OpenBrand, rozhovor s Petrem Štefkem či daguerrotypie v podání Ondřeje Přibyla.
Hlavní téma: filharmonie
Vlastní filharmonie mají všechna významná města na celém světě. Vybírat zajimavé ukázky tedy bylo z čeho a je to vidět. Největší prostor je však věnován vizuálnímu stylu brněnské filharmonie a samostatný článek dostala i Philharmonie de Paris, která nedávno spustila interaktivní web, kde si můžete poslechnout symfonii bagrů a míchaček.
Když se ještě vrátím k vizuálnímu stylu Filharmonie Brno, tak je zde představen vítězný návrh studia Side2 a také dalších dvou finalistů Věry Marešové a studia Porta Design. Kromě nich pak ještě návrh hravého loga představuje agentura United People. Hezké je to pokoukání.
Rozhovory
S rozhovory se v novém Fontu opět nešetřilo, a tak se můžete těšit na Evu Hanzalovou, která studovala ve švýcarském Bernu a nyní má za sebou první semestr na VŠUP u Petra Babáka. Dalším zajímavým kouskem z Babákova ateliéru je Marek Ehrenberger, který na VŠUP přišel ze Zlína. Rozhovor s ním si můžete přečíst o pár stránek dál.
Zajímavý je i rozhovor s Ondrou Přibylem o nejstarší fotografické technice – daugerrotypii. A zapomenout bych neměl ani na rozhovor s Petrem Štefkem – grafikem a ilustrátorem na volné noze, který je mimo jiné i autorem obálky Fontu, pro který na téma filharmonie zvolil zpívající velrybu.
Stojí za zmínku
Na Design portálu jsme před časem představili nástroj Brand Director, pro snadné vytváření online verze manuálů. Ve Fontu si můžete přečíst představení jeho konkurenta OpenBrand, za kterým stojí mimo jiné Lumír Kajnar.
Nenechte si ujít ani představení nového loga Ministerstva průmyslu a obchodu, a to přímo jeho autorem – studentem šestého ročníku VŠUP Michalem Svobodou. Zajímavý je i související článek, představující polské řešení – tedy nové logo Ministerstva hospodářství Polska.
Přiznám se, že další stránky Fontu představující tiskárny, Digifórum, kalibrační sondu, nové papíry a zrcadlovky mě úplně nezaujaly. Nicméně už jen kvůli rubrikám „Krok za rokem“, kde najdete krásnou ilustraci Petra Štefka a „Zkratka“, kde najdete pořádnou porci novinek, stojí za to přečíst si nový Font až do konce.
Závěr
Časopis Font slaví dvacet let od vydání prvního čísla, tak mu za Design portál přeji hodně zajímavých článků a minimálně další dvacítku před sebou.
A vše nej do nového roku přeji za redakci Design portálu i všem čtenářům v tomto posledním letošním článku.
Časopis Font
Časopis Font vydává již od roku 1991 reklamní a grafická agentura Kafka Design. Na osmašedesáti barevných křídových stranách vás zavede do světa grafiky, reklamy, prepressu, polygrafie a web designu. Je určen grafikům, fotografům, pracovníkům reklamních a marketingových agentur, ale i prepress studiím, tiskárnám a redakcím.
Kompletní přehled toho, co v novém Fontu najdete, si můžete přečíst na stránkách časopisu. Koupit si jej pak můžete u těchto prodejců či rovnou předplatit zde
Zdroj:
Časopis Font
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/knihy-casopisy/font-120-filharmonie.html
30.12.11